مریخ‌نورد ناسا تصاویری از سنگی عجیب به شکل دونات را به ثبت رساند



مریخ،اخبار علمی،خبرهای علمی
مریخ‌نورد ناسا تصاویری از سنگی عجیب به شکل دونات را به ثبت رساند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، مریخ‌نورد «استقامت» ناسا تصاویری عجیب از یک سنگ بزرگ به شکل دونات را ثبت کرده که احتمال داده می‌شود شهاب سنگی باشد که روی سیاره سرخ سقوط کرده است.

 

این سنگ تیره که سوراخی در مرکز خود دارد، توسط سنگ‌هایی به رنگ مشابه احاطه شده که نشان دهنده منشا مشترک آنها است.

 

موسسه جستجوی هوش فرازمینی (SETI) مستقر در کالیفرنیا، در صفحه توییتر خود نوشته که این سنگ دوناتی شکل احتمالا یک شهاب سنگ بزرگ است.

 

دیدن چنین تصاویری از سیاره سرخ چیز تاره‌ای نیست، پیش از این نیز تصاویری از سنگ‌ها و صخره‌های عجیب و غریب توسط مریخ‌نوردها در این سیاره به ثبت رسیده‌اند.

 

اوایل سال جاری میلادی نیز اخترشناسان صخره عجیب دیگری را در مریخ یافتند که اعضای تیم ماموریت، آن را به چهره یک خرس تشبیه کردند.

 

مریخ،اخبار علمی،خبرهای علمی

در ماه فوریه نیز، ناسا یافته‌هایی از یک سنگ فلزی براق در سیاره سرخ منتشر کرد که به نظر می‌رسید یک شهاب سنگ آهن و نیکل باشد.

 

این سنگ که نام آن را کاکائو گذاشتند، در منطقه‌ای نزدیک کوه شارپ مریخ یافت شد که احتمالاً در گذشته‌های دور دارای یک دهانه بزرگ بوده است.

 

مریخ‌نورد «کنجکاوی» نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی «سنگ تخم‌مرغی» شکلی را که به «توپ گلف» نیز شهرت دارد، پیدا کرد. این مریخ نورد پیش از این در سال ۲۰۱۴ بقایای شهاب‌سنگ دیگری را کشف کرده بود که اعضای تیم ماموریت نامش را «لبنان» گذاشتند.

 

کارشناسان تمایل انسان به معنا دادن به چیزهایی که بطور تصادفی کنار یکدیگر چیده شده‌اند را «پاریدولیا» یا معنی‌پنداری می‌نامند؛ اتفاقی که گاه در مورد اجرام آسمانی یافت شده در دیگر سیارات نیز می‌افتد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------