ماجرای باورنکردنی شکار بشقاب‌پرنده با جنگنده در آسمان تهران!



یوفوها در ایران،اخبار علمی،خبرهای علمی
بر اساس روایت مجری سرشناس و باسابقه تلویزیون، ۴۷ سال قبل در آسمان تهران دو جنگنده اف ۴ به دنبال شکار یوفوها بوده‌اند!

روزنامه همشهری در گفت و گو با اسماعیل میرفخرایی، مجری سرشناس رسانه ملی در دهه های ۶۰ و ۷۰ از قول او درباره پرونده ای جنجالی نوشته است.

 

۴۷ سال قبل در شب ۲۸ شهریور مشاهده یک شیء پرنده ناشناس در آسمان تهران باعث رویارویی ۲ جنگنده اف- ۴ ارتش با آن شد؛ هنوز این حادثه پر از رازهای کشف نشده است اما یکی از معتبرترین موارد مشاهده یوفوها در جهان با اسم پرونده اف- ۴ شناخته می‌شود. پرونده مشاهده یوفو در آسمان تهران به خاطر آن که پای نیروهای زبده هوایی و خلبانان جنگنده هم به آن کشیده شد در جهان بسیار حائز اهمیت است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را هم به تهران کشاند.

 

در حوالی ساعت ۱۱ شب ۲۸ شهریور سال ۱۳۵۵، عده‌ای در پیچ شمیران و بعدتر سیدخندان و نزدیکی‌های بهشت زهرا شیء مشکوک نورانی را دیدند که ستاد نیروی هوایی را مجبور به واکنش کرد. خلبان های مرکز با ۲ جنگندها ف-۴ بعد از شنیدن دستور، از پایگاه شاهرخی (نوژه) که آن شب پایگاه آماده باش کشور بود به سمت تهران پرواز و سعی کردند شیء پرنده را شناسایی و معدوم کنند. اما موفق نشدند چون پیش از نشان دادن هرگونه عکس العملی متوجه شدند، دستگاه‌های الکترونیکی و مکانیکی‌شان از کار افتاده است. ماجرا آنقدر جدی شد که خلبان‌های آن پرواز را تا مدت‌ها منقلب و گیج کرد.

 

خبر تا آمریکا هم رسید و وزارت دفاع ایالات متحده گزارش محرمان‌های درباره آنچه در آن شب دیده شده بود و چگونگی شکار بشقاب پرنده گزارش دقیقی را منتشر کردند. پس از انقلاب، فیلمی مستند به نام «تهران در ساعت ۲۳» با کارگردانی فتحعلی اویسی و مشاوره اسماعیل میرفخرایی، در شبکه ۲ سیما پخش شد. این فیلم از روی صداها، اسناد و مصاحبه‌هایی با ۱۱ نفر از شاهدان اصلی یوفو در تهران انجام شده بود، ساخته شد. خود شاهدان هم در فیلم حضور داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------