هوش مصنوعی ذهن سربازان را می‌خواند



اخبار,اخبار علمی

پژوهشگران آمریکایی قصد دارند هوش مصنوعی را برای خواندن بهتر ذهن سربازان آموزش دهند و همکاری آنها را بهبود بخشند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیفنس‌وان، "آزمایشگاه پژوهشی ارتش آمریکا "(ARL) قصد دارد سلاح‌ها و ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را برای درک بهتر افکار سربازان به کار گیرد.

 

ادغام انسان و ماشین در برنامه‌ریزی برای جنگ، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. اگرچه مقامات ارتش آمریکا و دیگر نیروهای نظامی، بیشتر به استفاده از سلاح‌های خودکار تمایل دارند که کارآیی و سرعت آنها بیشتر است اما در هر صورت، نیاز به یک انسان برای نظارت و کنترل کار سلاح‌ها احساس می‌شود.

 

دانشمندان ارتش آمریکا در پژوهش جدیدی نشان دادند که این شرایط در آینده تغییر می‌کند و شاید ماشین‌ها بتوانند براساس عملکرد مغز انسان‌ها، درک بهتری از افکار و اهداف آنها داشته باشند. این پژوهش، نحوه ورود مغز به حالت‌های گوناگون را براساس تفاوت عملکرد نواحی گوناگون آن و ارتباط آنها با یکدیگر بررسی می‌کند.

 

این قابلیت جدید، به ماشین‌ها امکان می‌دهد آنچه در مغز سرباز می‌گذرد درک و کارهای او را پیش‌بینی کنند. این راهبرد جدید به بهبود عملکرد سرباز نیز کمک می‌کند.

اخبار,اخبار علمی

 

هدف از این پژوهش، نشان دادن نحوه رشد مراحل پویا در عملکرد شناختی مغز و فراهم کردن یک چارچوب مفهومی برای درک مراحل گوناگون رفتار انسان است. درک این مفاهیم، نکته اصلی در برقراری تعامل نزدیک میان انسان و رایانه‌ها و بهبود همکاری میان آنهاست.

 

"جین وتل"(Jean Vettel) ، از پژوهشگران این پروژه گفت: اگر توانایی ثبت داده‌های مغز و بررسی آنها ممکن شود، پیشرفت بسیاری در این زمینه صورت می‌گیرد. ما با این کار می‌توانیم بین سیگنال‌های مغز و درک بهتر اهداف انسان‌ها، ارتباط برقرار کنیم.

 

این پژوهش، در مجله "Science Advances" به چاپ رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------