تولید آزمایشی چکمه‌های نانویی با استحکام و عملکرد بالا



اخبار,اخبار علمی,چکمه‌های نانویی
یک شرکت خارجی با افزودن نانومواد به مستربچ پلی‌اورتان اقدام به تولید چکمه‌هایی کرده که استحکام بالایی دارند.

به گزارش مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت خارجی نمونه اولیه چکمه‌های نانویی خود را تولید کرد که در آن از گرافن شرکت فرست‌گرافن استفاده شده است.

 

این شرکت با ترکیب PureGRAPH و فوم پلی‌اورتان اقدام به تولید این چکمه‌ها کرده است. این چکمه‌های نانویی برای بررسی و انجام آزمون میدانی در اختیار آزمایشگاه قرار داده شده تا عملکرد آن‌ها بررسی شود.

 

انتظار می‌رود افزودن گرافن موجب بهبود عملکرد و دوام چکمه‌ها شود. قرار است تست‌های استاندارد برای بررسی این محصول استفاده شود و پیش‌بینی می‌شود که این تست‌ها تقریبا ۶ ماه زمان ببرند.

 

چکمه‌های ساخته شده از مستربچ‌های پلی‌اورتان معمولا مقاومت در برابر سایش بالایی داشته و از استحکام کششی قابل توجهی برخوردار هستند. بنابراین، افزوده شدن گرافن نیز می‌تواند به این ویژگی‌ها کمک کند تا محصولی با استحکام مکانیکی بالا به‌دست آید. همچنین انتقال حرارت، مقاومت شیمیایی و نفوذپذیری در این چکمه‌ها نیز بهبود خواهد یافت.

 

پیش از این، شرکت فرست‌گرافن با افزودن گرافن به پلیمر، نانوکامپوزیتی ساخته بود که از آن می‌توان به‌منظور افزایش عمر تجهیزات معدن استفاده کرد. فرست‌گرافن از این نانوکامپوزیت برای تولید سطل‌های معدن استفاده کرده و آن‌ها را در اختیار شرکت نیوژن قرار داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------