عینک آفتابی سخنگو ساخته شد



اخبار,اخبار علمی,عینک آفتابی سخنگو
اخیرا یک استارت‌آپ در سئول عینک آفتابی هوشمندی توسعه داده است که به کاربران می‌گوید که چند ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار گرفته‌اند و چه زمان می‌بایست به سایه بروند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، عینک مذکور "گلاتوس"(Glatus) نام دارد و حسگرهای فرابنفش در هر دسته عینک آفتابی تعبیه شده‌اند که داده ها را به برنامه ای که کاربر در گوشی خود نصب کرده ارسال می‌کنند. برنامه مذکور در گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید  و آی او اس قابل اجرا است و مجهز به بلوتوث است که از آن طریق نیز کاربران می‌توانند با گوشی خود به آن متصل شوند.

 

این برنامه به طور مداوم قرار گرفتن کاربران در معرض اشعه فرا بنفش را به آنها هشدار می‌دهد و از آنجا که در یکی از دسته‌های این عینک آفتابی یک بلندگو تعبیه شده است اگر کاربر در معرض بیش از حد  آفتاب یا اشعه‌های مضر قرار گیرد به او هشداری کلامی داده می‌شود.

 

این هشدارها شامل "قرار گرفتن در معرض آفتاب شما زیاد است، مراقب باشید" تا "قرار گرفتن در معرض آفتاب شما شدید است، به دنبال سایه باشید" است.

 

کاربران همچنین می‌توانند با نگاه کردن به برنامه، میزان قرار گرفتن خود در معرض آفتاب را مشاهده کنند. علاوه بر این حسگرهای مادون قرمز در لبه هر عدسی تعبیه شده‌اند که تشخیص می‌دهند که در حین رانندگی کاربران چه میزان پلک زده‌اند و بنابراین تشخص می‌دهد که آیا راننده خواب آلود است یا خیر و این مورد را نیز از طریق یک پیام کلامی به آنها اخطار می‌دهد.

 

این عینک مقاوم در برابر آب وزنی معادل ۱.۳ اونس(۳۷ گرم) دارد و با هر بار شارژ باتری ۱۲۰ میلی آمپری آن می‌توان به مدت دو ساعت از آن استفاده نمود. علاوه بر نکات مذکور شیشه‌های این عینک اشعه UVA و UVB را مسدود می‌کنند.

 

این عینک آفتابی هوشمند اکنون برای دریافت کمک به تولید انبوه در سایت کیک‌استارتر قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت این عینک ۱۷۷ دلار است اما اگر به تولید انبوده برسد قیمت آن ۲۹۵ دلار خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------