هوش مصنوعی خواب‌ها را تعبیر می‌کند



اخبار,اخبار علمی,تعبیر خواب با هوش مصنوعی
دانشمندان موفق به توسعه سیستم هوش مصنوعی جدیدی شده‌اند که می‌تواند خواب و رویا را تجزیه و تحلیل کند.

به گزارش آنا از دییجتال ترندز، شبکه‌های اجتماعی و جستجوهای گوگل بهترین ابزار برای بررسی ایده‌ها، نگرانی‌ها و انتظارات میلیون‌ها نفر از مردم جهان است. با استفاده از تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها و روبات‌های کاوشگر می‌توانند اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی و گوگل را آنالیز کرده و دریابند که در ذهن کاربران چه می‌گذرد.

 

حال دانشمندان دانشگاه کمبریج ابزاری به نام «رویاگیر»  یا «دریم کچر» توسعه داده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم قادر به شناسایی موضوع گزارش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره خواب‌هایشان است.  این سیستم هوش مصنوعی برای آنالیز خواب از فرضیه تداوم استفاده می‌کند. در این فرضیه که مبتنی بر شواهد و نتایج تحقیقات چند دهه‌ای است، بیان می‌شود که رویاهای انسان بازتابی از نگرانی‌های روزمره و ایده‌های رویاپردازانه آنهاست.

 

رویاگیر دانشگاه کمبریج نوعی آنالیزگر اتوماتیک خواب است که توصیفی کتب خواب‌ها را تجزیه کرده و سپس  مقیاس‌پذیری آنها را براساس فهرست آنالیز خواب «هال ون دی کسل» می‌سنجد. این فهرست شامل امتیازاتی است که با توجه به تعداد عناصر موجود در خواب داده می‌شود. این عناصر شامل احساسات مثبت یا منفی، تعاملات تهاجمی میان کاراکترها، حضور کاراکتورهای تخیلی و ... می‌شود.

 

رویاگیر به طور مستقیم تعبیری ارائه نمی‌دهد بلکه جنبه‌های جالب یا ناهنجار خواب‌ها را مشخص می‌کند. این ابزار هوض مصنوعی با استفاده از ۲۴ هزار گزارش در خصوص خواب و رویا آموزش دیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------