زباله فضایی قمر کوچک زمین می شود!



اخبار,اخبار علمی,زباله فضایی قمر
محققان متوجه یک شی آسمانی شده اند که احتمالا زباله فضایی است و از ماه اکتبر جذب گرانش زمین می شود و تا می ۲۰۲۱ میلادی به عنوان یک قمر کوچک جدید دور سیاره خاکی مدار می زند.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، ستاره شناسان  شی آسمانی را رصد کرده اند که به سمت زمین حرکت می کند و احتمالا به طور موقت به مینی قمر این سیاره خاکی تبدیل می شود.

 

شی آسمانی مذکور ۲۰۲۰SO نام دارد و به نظر می رسد از ماه اکتبر در دام گرانش زمین می افتد و احتمالا تا ماه می ۲۰۲۱ میلادی در این وضعیت می ماند. با این وجود برخی کارشناسان متوجه شده اند این شی آسمانی کندتر از سیارک های معمول حرکت می کند که این امر نشان می دهد احتمالا یک زباله فضایی باشد.

 

«تونی دان»، یکی از محققان ناسا معتقد است این شی آسمانی بخشی از موشکSurveyor ۲ Centaur است که در سال ۱۹۶۶ میلادی به فضا فرستاده شده است.

 

دان در این باره می گوید: مشاهدات بیشتر تراکم این شی را مشخص می کند. اگر شی آسمانی مذکور مانند  بوستر موشک توخالی باشد، فشار اشعه های خورشیدی مسیر مدار آن را دگرگون می کند.

 

تاکنون فقط دو قمر کوچک اطراف زمین ثبت شده که یکی از آنها در فوریه ۲۰۲۰ و دیگری در سال ۲۰۰۶ میلادی رصد شده اند.

 

محققان معتقدند ۲۰۲۰SO برخلاف این قمرهای کوچک یک زباله فضایی است. البته این شی آسمانی در مخزن اطلاعاتی «اجسام کوچک» آزمایشگاه JPLناسا به عنوان یک سیارک گروه آپولو ثبت شده است. مسیر مدار زدن این گروه از سیارک ها با مدار زمین تداخل دارد.

 

طبق اطلاعات موجود طول این شی آسمانی ۱۲ تا ۴۶ فوت است که با مشخصات موشک پرتاب شده در سال ۱۹۶۶ میلادی همخوانی دارد. البته به گفته کارشناسان سرعت این شی بسیار کمتر از سیارک های گروه آپولو است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------