تلسکوپ تحقیقاتی هابل ۳۰ ساله شد/ انتشار تصویری از سنگ‌های قیمتی در کهکشان



اخبار,اخبار علمی,سنگ‌های قیمتی در کهکشان
ناسا به مناسبت تولد ۳۰ سالگی تلسکوپ تحقیقاتی هابل تصویری جذاب از کهکشان راه‌شیری را منتشر کرد.

به گزارش آنا، تلسکوپ فضایی هابل ۳۰ ساله شد و به همین مناسبت سازمان تحقیقات فضایی ناسا تصویر شگفت‌انگیز با عنوان «۳۰ سنگ قیمتی» را که به وسیله هابل ثبت شده‌ است منتشر کرد.

 

در جشن تولد ۳۰ سالگی هابل دانشمندان ۳۰ ستاره را به ۳۰ سنگ قیمتی تشبیه کرده و تصویری از آن‌ها منتشر کردند. برخی از این سنگ‌های قیمتی حتی از روی زمین و بدون داشتن ابزارهای پبشرفته نیز قابل مشاهده هستند. این که در آن تعداد زیادی شیء نورانی دیده می‌شود به صورت کاملاً اتفاقی ثبت شده و محققان از قبل برای آن برنامه‌‌ریزی نکرده بودند.

 

هابل در طول سال‌های گذشته اطلاعات بسیار ارزشمندی را از قسمت‌های مختلف کهکشان راه‌شیری به دست آورده و در اختیار دانشمندان قرار داده است. فعالیت این تلسکوپ در منظومه شمسی موجب شده اخترشناسان مطالعات گسترده‌ای روی نقاط تاریک کهکشان آغاز کرده و با سحابی‌های بسیار بزرگ آشنا شوند.

 

تصاویری که انسان‌ها روی زمین از نقاط مختلف کیهان مشاهده می‌کنند در واقع ترکیبی از هزاران تصویر کوچک‌تر است که لنز‌های هابل آن را ثبت کرده‌اند. برخی از تصاویر ارسالی هابل آن چنان دارای جزئیات پیجیده‌ای هستند است که دانشمندان باید مدت زیادی به پردازش و مرتب کردن عکس‌ها سپری کنند.

اخبار,اخبار علمی,سنگ‌های قیمتی در کهکشان

 

تصویر بالا از ۳۰ سنگ قیمتی اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شد و توجه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به خبرهای فضایی را به خود معطوف ساخت. هابل در سال ۱۹۹۰ با موشک دیسکاوری به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ با گذشت سال‌ها از زمان آغاز مأموریت هنوز به‌خوبی فعالیت کرده و داده‌های مفیدی را ثبت و ارسال می‌کند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------