چاپ تمبر تلسکوپ 'جیمز وب' در آمریکا



تمبر تلسکوپ جیمز وب،اخبار علمی،خبرهای علمی
سرویس پست ایالات متحده (USPS) به مناسبت بزرگداشت فعالیت تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) ناسا، تمبرهایی با اسم و نماد این تلسکوپ چاپ کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، این تمبر به منظور بزرگداشت آغاز ماموریت علمی این تلسکوپ چاپ شده است و روی آن تصویر آینه لانه زنبوری طلایی رنگ تلسکوپ فضایی جیمز وب و آفتابگیرهای بزرگ آن در فضا نمایان است و زمین و ماه را نیزمی‌توان در دوردست پشت آنها مشاهده کرد. نمایی میدان عمیق از فضا را می‌توان در آینه‌های این تلسکوپ مشاهده کرد.

 

بر اساس بیانیه سرویس پست ایالات متحده که این تمبر را چاپ کرده است، موسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI) در بالتیمور برای تولید این تمبر تصویری را در اختیار "دری نویز" (Derry Noyes) طراح تمبر مذکور قرار داده است.

 

تمبرهای جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب با نام "تمبرهای همیشگی" (Forever stamps) شناخته می‌شوند، زیرا طبق قانون سرویس پست ایالات متحده می‌توان از آنها برای ارسال نامه یک اونسی، صرف نظر از زمان خرید یا استفاده از تمبرها حتی با وجود تغییر قیمت‌ها در آینده، استفاده کرد.

 

تمبرهای جدید همیشگی تلسکوپ فضایی جیمز وب در تاریخ ۸ اوت (۱۷ مرداد) از طریق فروشگاه آنلاین تمبر سرویس پست ایالات متحده در دسترس خواهند بود و در ۸ سپتامبر نیز برای فروش عمومی در دسترس خواهند بود؛ در این تاریخ یک رویداد رایگان و عمومی در موزه ملی پست اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی برگزار خواهد شد تا سرویس پست آمریکا و دیگر افراد باهم تولید تمبرهای تلسکوپ فضایی جیمز وب را جشن بگیرند.

 

تلسکوپ فضایی جیمز وب که پروژه مشترک آژانس‌های فضایی آمریکا، اروپا و کانادا است در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱، مصادف با چهارم دی ماه سال ۱۴۰۰ به فضا پرتاب شد. این رصدخانه پیشرفته فضایی پس از گذشت یک ماه به مقصد خود در نقطه لاگرانژ ۲ رسید و راه‌اندازی ابزارهای علمی پیشرفته آن به مدت شش ماه توسط محققان در زمین پیگیری و دنبال شد. در هفته های گذشته نیز محققان ناسا از تصاویری که این تلسکوپ ثبت کرده بود، رونمایی کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------