یک زن فضانورد برای قدم نهادن بر ماه انتخاب می‌شود



زن فضانورد،اخبار علمی،خبرهای علمی
بیش از نیم قرن از قدم نهادن اولین انسان بر سطح ماه می‌گذارد. در آن زمان نیل آمسترانگ اولین گام‌ها را بر یک جرم آسمانی گذاشت، امری که همچنان برای ساکنان زمین شگفت‌انگیز است.

به گزارش اعتمادآنلاین، بعد از آمسترانگ ۱۱ آمریکایی دیگر که همگی مرد بودند تلاش کردند تا دنباله‌رو او باشند، اما امروز ناسا به دنبال تدارک برای قدم نهادن اولین زن بر سطح ماه است. ناسا بر این اساس، از داوطلبان انجام این کار ثبت‌نام به عمل آورده و تعداد آنها بعد از غربالگری به ۹ نفر رسید تا در نهایت از میان آنها یک نفر انتخاب و به همراه یک فضانورد مرد به این ماموریت اعزام شود.

 

از میان زنانی که برای دریافت لقب اولین زنی که بر کره ماه قدم نهاده رقابت می‌کنند، یک فارغ التحصیل کمبریج، یک تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که در جنگ‌های عراق و افغانستان شرکت کرده و یک بازیکن راگبی در تیم دانشگاه بات به چشم می‌خورند.

 

در این لیست همچنین مادر دو کودک دوقلو که خلبان بالگرد است و یک متخصص غواصی که گفته از پنج سالگی آرزوی رفتن به فضا داشته، دیده می‌شود.

 

شمارش معکوس انجام این ماموریت به زودی و با شلیک موشک بدون سرنشین «آرتیماس یک» از اواخر آگوست ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. شلیک این موشک یکی از سه مرحله‌ای است که زمینه بازگشت انسان به ماه را فراهم خواهد کرد. با این حال قرار است عملیات فرستادن مجدد انسان به ماه در سال ۲۰۲۵ انجام شود.

 

به نوشته دیلی‌میل، برخی نامزدهای انجام این ماموریت فضایی دارای تجارب زیادی در امر فضا هستند؛ به طور مثال، کایلا بارون از پنج سال پیش جزو فضانوردان ناساست و با ۳۴ سال سن دومین فرد کم‌سن‌وسال در لیست محسوب می‌شود.

 

کریستینا کوچ نیز با ۳۲۸ روز حضور در فضا بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ رکورد بیشترین تعداد روز حضور در فضا را در اختیار دارد و در ۶ عملیات فضایی از جمله سه عملیات که اعضای تیم فضانوردی زن بودند، شرکت داشته است.

 

حال ناسا باید از میان این ۹ نفر یکی را به زودی برای انجام‌ این ماموریت تاریخی انتخاب کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------