آزمایش خون تمایلات خودکشی را نشان می دهد



آزمایش خون,خودکشی,شاخص زیستی RNA,RNA در خون

آزمایش خون تمایلات خودکشی را نشان می دهد

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا یک سری شاخص زیستی RNA در خون یافته اند که می تواند به شناسایی افرادی که تمایل به خودکشی دارند کمک کند.

به گزارش  مهر، محققان اظهار داشتند که این شاخصهای زیستی در خون افرادی که دارای اختلال دو قطبی با تفکرات خودکشی هستند و افرادی که پیشتر خودکشی کرده اند در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
محققان اعتقاد دارند که نتیجه این تحقیقات اولین اثبات اصلی است که می تواند نخستین نشانه برای قرار گرفتن فرد در مقابل تمایل به خودکشی باشد.

دکتر الکساندر نیکیولسکو مدیر آزمایشگاه فنومیکزهای عصبی در موسسه تحقیقات روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا اظهار داشت: خودکشی مشکل بزرگی در روانپزشکی است. این امر در حوزه مدنی و نظامی نیز یک مشکل بزرگ محسوب می شود. افرادی هستند که هیچ نشانه ای از تفکرات خودکشی در آنها مشاهده نمی شود اما وقتی که دست به این کار زدند دیگر هیچ اقدامی نمی توان انجام داد. باید راه هایی پیدا کنیم تا این تمایلات را شناسایی کرده، در آن مداخله کرده و از آن پیشگیری کنیم.

طی یک دوره سه ساله نیکیولسکو و همکارانش یک گروه بزرگ از بیماران را که دارای اختلال دو قطبی بودند دنبال کردند. با انجام مصاحبه های کامل، انجام آزمایشهای خون طی هر سه تا شش ماه، محققان تحلیلهای جامعی روی خون این افراد انجام دادند و تفاوتهایی را در بیان ژنی بین حالتهای کم و زیاد تفکرات تمایل به خودکشی یافتند.

محققان در انجام این تحقیقها به شاخصی به نام SAT1 و مجموعه ای از شاخصهای دیگر رسیدند که نشانه های قوی بیولوژیکی مرتبط با تفکرات خودکشی بود.
در مرحله بعدی برای اعتبار بخشیدن به نتایج خود با انجام تحقیقاتی در بخش بررسی علل مرگ نتیجه تحلیل آزمایش خونی قربانیان خودکشی را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که برخی از همین شاخصها در خون آنها نیز در سطح بالایی قرار دارد./مهر

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------