با یک اشاره به قسمتهای مختلف ماشین فرمان دهید!



با یک اشاره به قسمتهای مختلف ماشین فرمان دهید!

مهندسان شرکت گوگل با امید به تسهیل هر چه بیشتر رانندگی، در حال کار بر روی سیستم جدیدی هستند که به رانندگان اجازه می‌دهد تنها با تکان دادن دست خود شیشه خودرو را بالا و پایین کرده یا کولر خودرو را روشن کنند.

این سیستم بطور موثری نیاز به کلیدهای پیچیده در خودرو را از بین می‌برد و رانندگان می‌توانند با استفاده از دوربینهای داخلی خودرو با حرکات ساده دست، عملکردهای خودرو را کنترل کنند.

 

خودروسازی فورد,خودروهای هوشمند

 

هر دو شرکت گوگل و خودروسازی فورد بطور جداگانه برای ثبت اختراعی اقدام کرده‌اند که به رانندگان و مسافران اجازه خواهد داد تا شیشه خودرو را با حالت دست باز و بسته کرده، برف پاک‌کن و راهنما را با تکان انگشت فعال کرده یا آفتابگیر را با اشاره به آن باز کنند.

 

اختراع گوگل بر این مبنا است که این فناوری در خودروهای با راننده کاراتر از نمونه‌های دارای سیستم رانندگی خودکار است. به گفته سازندگان، این فناوری از منحرف شدن حواس راننده با دستگاهها و ابزار درون خودرو در زمان رانندگی جلوگیری می‌کند.


در توضیح این اختراع آمده است: در زمان رانندگی، راننده ممکن است بخواهد کارهای اضافی دیگری مانند گردش به یک سمت، تغییر دمای درون خودرو یا تغییر صدای ضبط صوت را انجام دهد. با این فناوری، کاربر می‌تواند حالتی را با بدن در خودرو برای اجرای این کارها در مناطقی از خودرو انجام دهد. این مناطق شامل فرمان خودرو، مجرای کولر یا گوش فرد باشد. حرکات از پیش تعیین شده نیز می‌تواند شامل هرگونه حرکت توسط دستها، انگشتان، پاها و سر کاربر باشد.


این حرکات توسط یک دوربین سه بعدی در خودرو شناسایی شده و می‌تواند با استفاده از یک دستورالعمل صوتی تائید شود.از این سیستم همچنین می‌توان برای تغییر سرعت کنترل موتور یا تغییر موقعیت صندلی خودرو استفاده کرد.فناوری پیشنهادی فورد از یک سیستم مشابه شناسایی مبتنی بر دوربین استفاده می‌کند.به گفته سازندگان، رانندگان می‌توانند با حرکت بالا یا پایین بردن انگشت شصت به تایید فرمانها بپردازند.


سال گذشته شرکت مرسدس از یک سیستم کنترل حالت بدن در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی رونمایی کرده بود.شرکت گوگل از سال 2010 در حال آزمایش خودروهای خودکار خود در جاده‌های اطراف نوادا و کالیفرنیا بوده و مدعی است که این خودروها ایمنتر از نمونه‌های مورد استفاده توسط رانندگان حرفه‌ای است..../isna.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------