نکات سنجاق برای نگهداری موتورخانه



نگهداری موتورخانه,نکاتی مربوط به نگهداری موتورخانه

نگهداری موتورخانه

 

تنها نگهداری از دیگ موتورخانه و توجه به عملکرد و تمیز نگه داشتن آن، برای دستیابی به بهترین عملکرد ممکن کافی نیست. جایی که دیگ در آن قرار می‌گیرد، ارتباط و نزدیکی آن با دیگر وسایل از جمله مواردی است که توجه به آن حائز اهمیت است. در این مقاله به موتورخانه و نکات مربوط به نگهداری این مکان می‌پردازیم. 

 

چرا توجه و نگهداری از موتورخانه، مهم است؟ عدم توجه به مکانی که در آن دیگ قرار می‌گیرد، احتمال آتش‌سوزی را تشدید می‌کند. از آنجاییکه حریق و آتش‌سوزی صدمات جبران ناپذیری را به فرد و خانه وارد می‌کند، نباید هیچ گونه ریسکی در مورد موتورخانه کرد. توجه به موتورخانه علاوه بر توجه به خود دیگ، بسیار حیاتی و مهم است. 

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نگهداری موتورخانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن تعمیرکار موتورخانه در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نگهداری موتورخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

بهترین مکان نگهداری دیگ موتورخانه کجاست؟

گزینه‌های معدودی را می‌توان به عنوان مکان نگهداری از دیگ معرفی کرد. زیرزمین بنا به دلایلی یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آید. دیگ و سایر تجهیزات مربوط به موتورخانه مانند هیترهای آب داغ، از گاز و برق نیرو می‌گیرند و بایستی فضای کافی برای تهویه در اختیار داشته باشند. هم چنین باید فضای کافی برای تعمیرکاران در دسترس باشد تا بتوانند به بهترین نحو مشکلات احتمالی دیگ و سایر تجهیزات موتورخانه را رفع کنند. 

 

از سایر گزینه‌ها (اگر زیرزمین در دسترس نبود) می‌توان به گاراژ، اتاقک زیر شیروانی، کمد‌های مخفی، فضاهای باز و یا فضاهای بلااستفاده در طبقات همکف، اشاره کرد. بعد از اینکه تصمیم نهایی خود را گرفتید، حالا وقت نصب دیگ و سایر تجهیزات مربوط است. برای نصب موتورخانه حتما بایستی از افراد متخصص کمک بگیرید. نصب و نگهداری از موتورخانه، کاری نیست که خودتان بتوانید از پس آن برآیید پس بهتر است حتماً با افراد حرفه‌ای در این زمینه تماس بگیرید.

 

نکاتی مربوط به نگهداری موتورخانه:

 

نگهداری موتورخانه,نکاتی مربوط به نگهداری موتورخانه

نکاتی مربوط به نگهداری موتورخانه

 

تمیز و امن نگه داشتن موتورخانه بایستی جز اولویت‌های شما قرار بگیرد. از نگه داشتن موارد زیر در موتورخانه، بپرهیزید:

 

لباس: مخصوصاً اگر لباس‌های تازه شسته شده مقابل دیگ قرار بگیرند و یا بند لباس به تجهیزات موتورخانه وصل باشد. این امر نه تنها باعث آتش سوزی می‌شود، بلکه تهویۀ هوا را نیز دچار مشکل می‌کند و عملکرد دیگ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

ظرف خاک گربه: بخار آمونیاک برخاسته از خاک گربه، با ورود به جریان هوای ورودی به خانه، کیفیت هوا را می‌کاهد و جریان هوا را مختل می‌سازد.

 

محصولات تمیزکننده: این مواد شیمیایی را در ظروف دربسته و به دور از گرما نگهداری کنید.

گازولین، تینر و رنگ و هرگونه مادۀ آتش‌گیر دیگر.

 

فیلتر و سایر قطعات قدیمی دیگ: این قطعات علاوه بر جا گیر بودن، باعث آتش گرفتن و ایجاد حریق نیز می‌شوند.

 

اگر موتورخانۀ شما بزرگ است و می‌خواهید از قسمت‌هایی از آن به عنوان انباری استفاده کنید، دقت کنید که جعبه‌های کارتنی و پلاستیکی را نزدیک دیگ نگه ندارید. هم چنین فضایی را برای رفت و آمد تعمیرکاران در نظر بگیرید تا به راحتی بتوانند به دیگ و سایر تجهیزات

موتورخانه دسترسی داشته باشند و چیزی سر راه آن‌ها قرار نگیرد.

 

یکی دیگر از موارد مهم در مورد نگهداری از موتورخانه، تمیز نگه داشتن آن است. پس به طور مرتب اطراف دیگ را جاروبرقی بکشید تا گرد و خاک دور آن جمع نشود و عملکرد دیگ را تحت تاثیر قرار ندهد.

 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بایستی فضای کافی در اطراف دیگ وجود داشته باشد. دیگ باید اقلاً شصت سانتی‌متر از سایر وسایل و دیوارها فاصله داشته باشد. در این صورت هنگام تعمیر و رفع مشکلات دیگ، تعمیرکاران با مشکل فضا رو به رو نخواهند شد و به راحتی می‌توانند به کار خود برسند. هیچ چیزی نباید جلوی دسترسی به لوله‌ها، فیلترها و خطوط گاز و برق را بگیرد. 

 

در آخر، کتاب راهنمای دیگ را در دسترس قرار دهید تا در صورت مشاهدۀ مشکل بتوانید هرچه سریع‌تر در تشخیص آن برآیید. در نهایت با تعمیرکاران تماس بگیرید تا به مشکل مربوطه رسیدگی کنند. بهتر است هرچند وقت یکبار بازرسی‌های کلی از موتورخانه صورت بگیرد تا بتوان قبل از وقوع مشکلات اساسی، آن‌ها را رفع و رجوع کرد.

 

نگهداری موتورخانه,نکاتی مربوط به نگهداری موتورخانه

نگهداری از موتورخانه

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024