ماهی های فرا زمینی +عکس



 ماهی های فرا زمینی +عکس
دنیای ماهی ها گسترده تر از آن است که بتوان ان ها را کامل شناخت و هر بار ماهی های عجیبی از اعماق اقیانوس پیدا می شود که باعث شگفتی دانشمندان می شود.
اعماق اقیانوس ها مملو از ماهی های بسیار زیاد است که ما تنها بخشی از آن ها را شناخته ایم. در این میان هر ساله تعدادی ماهی بسیار عجیب نیز در دریاها دیده می شوند که در این مطلب نگاهی به 5 عدد از این ماهی ها می اندازیم

flabby whalefish

ماهی,ماهي هاي عجيب غريب

این ماهی دارای رنگ های خاصی روی بدنش است که زیر نور بسیار درخشان هستند اما در محلی که او زندگی می کند این رنگ ها زیاد به کار نمی آید. چهره او بیشتر شبیه به موجودات فضایی است و در عمق نزدیک به دو کیلومتری از سطح اب زندگی می کند. سال گذشته این ماهی را در یکی از سواحل شرقی نیوزیلند پیدا کردند و همچنان محققان در حال کار بر روی آن هستند تا بتوانند اطلاعات بیشتری از آن بدست آورند.
Dumbo Octopus

ماهی,ماهي هاي عجيب غريب

این اختاپوس برای اولین بار در سال 1999 دیده شد اما در سال 2009 برای اولین از آن عکس برداری شد و مورد تحقیقات بیشتر قرار گرفت. این اختاپوس رکورد حضور در اعماق دریا را با زندگی در عمق 7 هزار متری شکسته است و کمتر موجودی را می توان در این عکق یافت. بدن این اختاپوس به مانند زنگ های کلیسا ها می ماند و همچنین از موجودات ریزی تغذیه می کند.
Vampire Squid

ماهی,ماهي هاي عجيب غريب

این موجود در اعماق 600 تا 900 متری دریا ها زندگی می کند و محل زندگی ثابتی ندارد و در دریاهای مختلفی دیده شده است. این ماهی به خون آشام دریاها ملقب است اما چهره آن از نظر بسیاری از دانشمندان بسیار زیبا است. این حیوان همچنین دارای بزرگترین چشمان در میان حیوانات است و به نوعی از آن به عنوان سیستم دفاعی خودش استفاده می کند. چرا که نور خورشید را در آن جمع می کند و در زمان نیاز آن ها را از چشمانش خارج می کند.
Eastern Pacific Black Ghost Shark

ماهی,ماهي هاي عجيب غريب

این کوسه ها به عنوان پیرترین ماهی های دریا شناخته می شوند و اولین بار نیز در سال 2009 کشف شدند. این ماهی ها نزدیک به 400 میلیون سال پیش از کوسه ها جدا شدند و به خاطر زندگی در اعماق دریا تا به حال زنده مانده اند. شاخک ها و باله های روی سر و بدن این کوسه به او اجازه شنا کردن در آب را می دهد.
Colossal Squid

ماهی,ماهي هاي عجيب غريب

این ماهی یکی از بزرگترین جانوران دنیا و همچنین آب است که اندازه ای نزدیک به یک اتوبوس را دارد و می تواند تا 14 متر رشد کند. برای اولین بار در سال 1925 دیده شدند اما در سال 2003 نمونه های 10 متری آن در قطب جنوب پیدا شد که هم اکنون در موزه ای در نیوزیلند نگهداری می شود. این ماهی از بزرگترین موجودات دریایی تغذیه می کند و از دسته خانواده وال ها به شمار می آيد...../باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------