«پسوریازیس» احتمال ابتلا به سكته مغزی را افزایش می دهد



 

 

«پسوریازیس» احتمال ابتلا به سكته مغزی را افزایش می دهد

 

 

در یك مطالعه جدید معلوم شد پسوریازیس كه یك بیماری معمول پوستی است خطر ابتلا به سكته مغزی و نامنظم شدن ضربان قلب را افزایش می دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، گروهی از متخصصان دانماركی در این مطالعات می گویند در برخی موارد بیماران مبتلا به پسوریازیس نزدیك به سه برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به این بیماریها و مشكلات عروقی هستند.

این یافته كه در مجله اروپایی قلب به چاپ رسیده، تاییدی بر مطالعات قلبی است كه پسوریازیس را با بروز مشكلات قلبی و عروق خونی مرتبط می دانند. این مشكلات قلبی و عروقی شامل حمله قلبی و حتی مرگ ناشی از این بیماریها هستند.

به گزارش مجله آنلاین لایوسانیس، دكتر اولی آلهوف متخصص قلب بیمارستان گنتوفت در دانشگاه كوپنهاگ در این باره خاطرنشان كرد: در سالهای اخیر بیماری پسوریازیس فقط بعنوان بیماری كه ظاهر و پوست انسان را مبتلا می سازد در نظر گرفته نمی شود بلكه این بیماری یك مشكل سیستماتیك است و فاكتور خطرزا برای قلب و عروق محسوب می شود.

دكتر آلهوف تاكید كرد: مبتلایان به پسوریازیس باید از نظر شاخص های بیماریهای قلبی و عروقی از جمله بی نظمی در ضربان قلب نیز مورد معاینه قرار بگیرند.

پسوریازیس یك بیماری مزمن پوستی است كه نام آن از كلمه ای یونانی به معنی «خارش» گرفته شده است. در این بیماری ناحیه ای از پوست ملتهب شده و برجسته می شود كه با قرمزی پوست و خارش همراه است و روی آن نیز پوسته های نقره ای رنگ دیده می شود. پوست سر، آرنج ها و پشت بدن بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

گاهی شدت پسوریازیس آنقدر خفیف است كه بیمار اصلا از ابتلا به آن آگاه نیست. از سوی دیگر گاهی این بیماری آنقدر شدید می شود كه نواحی گسترده ای از بدن را در بر می گیرد. پسوریازیس اشكال گوناگون با شدت های متفاوت داشته و مسری هم نیست.

پسوریازیس اغلب در سنین جوانی شروع می شود، اما می تواند در هر سنی از دوران نوزادی تا سنین كهولت شروع شود. هم زنان و هم مردان تقریبا به یك نسبت به این بیماری مبتلا می شوند.

شایع ترین علامت پسوریازیس بروز برجستگی های كوچك قرمز رنگ است. بتدریج این ضایعه بزرگتر شده و سطح آن پوسته پوسته می شود. در حالی كه پوسته های سطحی براحتی جدا شده و می ریزند تا پوسته های زیرین برداشته شوند، پوسته زیر آنها دردناك شده و خونریزی خواهد كرد. بتدریج این نواحی قرمز، رشد كرده و گاهی حتی كاملا وسیع و چشمگیر می شوند.... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------