رشد 10 برابري تقاضا براي انرژي هاي تجديد پذير تا سال 2030



 

رشد 10 برابري تقاضا براي انرژي هاي تجديد پذير تا سال 2030

 

تهران - آژانس بين المللي انرژي اعلام كرد كه انتظار مي رود كه ميزان انرژي توليدي از باد ، زيست توده ، زمين گرمايي و خورشيد تا سال 2030 ، رشد 10 برابري داشته باشد و به پنج هزار و 583 تراوات ساعت برسد.

 

به گزارش پارك علم و فناوري دانشگاه تهران ، آژانس بين المللي انرژي يادآور شد كه در اين ميان انرژي باد بيشترين رشد را خواهد داشت ، ميزان انرژي الكتريكي حاصل از باد 13 برابر خواهد شد واز آن چشمگيرتر رشد انرژي الكتريكي حاصل از خورشيد است كه انتظار مي رود 140 برابر شود اما ميزان آن در حال حاضر بسيار كم است .

بر اساس مطالعات شركت Clean Edgeكه در بخش بازاريابي انرژي و به طور خاص روي انرژي هاي پاك كار مي كند ، فروش برق حاصل از سلول هاي خورشيدي و باد و زيست توده در سال 2018 به 325 ميليارد يورو خواهد رسيد، در اين ميان سهم انرژي باد در سال 2018 برابر با 140 ميليارد يورو خواهد بود.

به رغم رشدي كه در بخش انرژي هاي تجديد پذير شاهد آن خواهيم بود ، درسال 2030همچنان 54 درصد از انرژي از سوخت هاي فسيلي تامين خواهد شد ، براي حفظ محيط زيست و كاهش گازهاي گلخانه اي بايد بازده نيروگاه هاي رايج و يا به عبارت ديگر تبديل مواد خام به الكتريسيته افزايش يابد ، بايد فناوري به وجود آيد كه دي اكسيد كربن را قبل از سوختن جدا كند تا وارد اتمسفر نشود.... /  تحلیل : ایرنا

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------