تهیه تصاویر سه بعدی از بدن انسان



تهیه تصاویر سه بعدی از بدن انسان

محققان با استفاده از تکنولوژی های نوین توانسته اند تصاویر سه بعدی از بدن انسان بدست آورند که می تواند در درمان بیماری های زیادی مفید باشد.

تکنولوژی جدید تصویر برداری که صدها برنامه اسکن پزشکی را برای ساختن مدل سه بعدی مجازی بدن انسان پردازش می کند، این امکان را به پزشکان می دهد تا به صورت دقیق تری بیماری ها را تشخیص دهند و برای برنامه های پیچیده جراحی آماده شوند.

سرجیو آگویر یکی از طراحان این دستگاه می گوید: «کاری که نرم افزارهای ما انجام می دهند، بدست آوردن مزایای قابل استفاده از اطلاعات و ارائه آنها در قالبی است که پزشکان می توانند به صورت واقعی و در یک فضای سه بعدی اجزای بدن را ببینند و با آنها عملیات لازم را انجام دهند» وی همچنین اضافه می کند که پزشکان می توانند لایه های مجازی را کنار بزنند و اندامها و بافت های عمیق بدن را مشاهده نمایند.

با استفاده از این دستگاه در مطالعات کلینیکی، جراحان توانستند به طور موثری نواقص مادرزادی قلبی نوزادان را درمان کنند.

با استفاده از یک مانیتور تخصصی و عینکی که توسط پژوهشگران در سیلیکون والی برای راه اندازی نرم افزار بهبود یافته بود، تصاویر سه بعدی مجازی این امکان را به جراحان داد تا عروق خونی ریز را تجسم نمایند و قبل از ورود به فرایند جراحی روش مورد نظر را پیش بینی کنند.

دکتر آگویری همچنین می افزاید: «این عروق خونی نیم میلیمتر اندازه دارند و بیماران نوزاد هم اندازه ی کف دست می باشد، در این شرایط تصویر برداری انجام شده است و ما با استفاده از نرم افزار توانستیم به پزشکان کمک کنیم تا انحای کوچک را درک کنند».

در مجموع این تکنولوژی زمان را را کاهش می دهد و دقت کارهای پزشکی را بالا می برد.

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------