کارکردتازه ای برای بینایی درحشرات



 

بینایی حشرات

 

 

یک مطالعه بر روی ملخ ها نشان داد که این حشرات با تکیه بر بینایی خود بر روی زمین راه می روند. این درحالی است که پیش از این گمان می رفت که راه رفتن با تکیه بر بینایی وظیفه دشواری برای حشرات است.

 


و به نقل از پایگاه اینترنتی "روسیه امروز"، در این مطالعه دانشمندان با قرار دادن ملخ ها بر روی یک نردبان کوچک، آنها را وادار به راه رفتن کردند و با استفاده از یک دوربین پر سرعت از حرکت این حشرات فیلم گرفتند.

 


سپس محققان این فیلم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

 


در این مطالعه یک چشم یا سنجنده های پای جلویی حشره برداشته شد تا تاثیر آن بر الگوهای حرکتی حشره مشخص شود. محققان همچنین پله نردبان را در حالی که حشره گام برمی داشت، جابجا کردند.

 


"جرمی نیون" از دانشگاه "کمبریج" و یکی از نویسندگان این مقاله گفت: اغلب تصور می شود که کنترل دست و پا از طریق بینایی کاری پیچیده و دشوار است و به محاسبات پیچیده نیاز دارد، چرا که شما ناچارید پایتان را فقط در وضعیتی که می بینید و نه لمس می کنید، قرار دهید.

 


از آنجایکه از ملخ ها سال ها در طراحی روبات ها الهام بخش محققان بوده اند، نتایج این مطالعه که در مجلهCurrent Biology منتشر شده ، می تواند برای استفاده در مهندسی روباتیک با اهمیت باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------