آشنایی با ایرپاد، هدفون بیسیم اپل



انواع ایرپاد, معرفی انواع ایرپاد, ایرپاد

هدفون های بی سیم ایرپاد

 

آشنایی با ایرپاد بیسیم اپل

ایرپاد های اپل را به احتمال زیاد با نام هدفون های بی سیم می شناسید ، این هدفون ها که چند سالی از عرضه آن توسط اپل گذشته است ، در اوایل به دلیل قیمت بالای ان توسط بسیاری از افراد انتقاد شد. اما طولی نکشید که این محصول به دومین محصول پرفروش اپل تبدیل شد. و بعد ها نسخه های پرو و پرومکس این نیز عرضه شد.

ایرپاد یا هدفون بی سیم اپل چیست؟

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، ایرپادها هدفون های بی سیمی هستند که برای اولین بار توسط شرکت اپل ارائه شد. این محصول هیچگونه رابطی فیزیکی با گوشی همراه ندارد و به صورت بلوتوثی به تلفن همراه متصل می شود و امکاناتی مانند، مکالمه ، پخش موسیقی و... ارائه می دهد.

 

انواع ایرپاد, معرفی انواع ایرپاد, ایرپاد

اولین هدفون بی سیم اپل با نام ایرپاد تولید شد

 

ایرپاد پرو که در سال 2019 توسط اپل رونمایی شد قابلیت های بیشتری از ایرپاد معمولی دارد. این محصول به دلیل اینکه نکات بسیار ریز و جزئی را در کنار امکانات شگفت انگیز به خود اضافه کرده است محبوبیت بیشتری را نسیب خود کرد.

 

نکته ای که باید در رابطه با این محصول قدرتمند اپل بدانید این است که ایرپاد امکان اتصال به سایر دستگاه های تلفن همراه ، با سیستم عامل های متفاوت را دارد اما برخی از امکانات این محصول را می توان فقط در گوشی ها اپل استفاده کرد.

ما در ادامه مقاله به امکانات و ویژگی های جالب ایرپاد پرو می پردازیم بنابراین همراه ما باشید و این مقاله مفید را از دست ندهید!

 

لوازم جانبی ایرپاد اپل 

هنگامی که موفق شدید این محصول شگفت انگیز اپل را با قیمت 159 دلار تهیه کنید ، حال باید در محافظت از ان به خوبی حساسیت به خرج دهید. جعبه ایرپاد به دلیل اینکه کیس شارژ به شمار می آید و محل قرار گیری ایرپاد نیز محسوب می شود، به همین دلیل محافظت از ان بسیار اهمیت دارد. 

 

بهتر است بدانید هیچگونه شارژر دیگری توانایی شارژ این ایرپاد ها را ندارد و شما باید فقط از کیس شارژ خودش استفاده کنید. البته این کیس های ایرپاد در بازار وجود دارد که می توانید ان ها ار تهیه کنید اما سعی کنید همیشه کیس اورجینال را نگهداری و حفظ کنید.

 

لوزام جانبی ایرپاد که می توانید از بازار و فروشگاه های انلاین نیز ان ها را تهیه کنید شامل : کاور محافظ سیلیکونی ، نگهدارنده ایرپاد روی اپل واچ ، پایه شارژ ایرپاد ، کابل شارژ ، داک شارژ و بند نگه دارنده سیلیکونی می باشد. که به برخی از ان ها در ادامه مطلب می پردازیم.

 

1. بند نگهدارنده ایرپاد

یکی از دغدغه اصلی افرادی که از ایرپاد استفاده می کنند این است که در هنگام فعالیت و یا ورزش نگه داری ایرپاد داخل گوش بسیار مشکل و حتی غیر ممکن است و این می تواند منجر به گم شدن ان شود. این مورد باعث شد تا بند های نگهدارنده ای برای این محصول تولید شود تا از گم شدن ان جلو گیری شود.

کارایی این بند ها صرفا برای گم نشدن ایرپاد است و در قرار گیری ان ها داخل گوش تاثیری ندارد. با این وجود استفاده از ان می تواند مفید واقع شود.

 

2. پایه شارژ اپل واچ و ایرپاد

این مورد برای ان دسته از کسانی که به طور همزمان از ایفون ، ایرپاد و اپل واچ استفاده می کنند بسیار مناسب و کارآمد است. این افردا می توانند با استفاده از این محصول به طور همزمان ایفون ، ایرپاد و اپل واچ خود را شارژ کنند.

 

3. نگهدارنده ایرپاد روی اپل واچ

 

 معرفی انواع ایرپاد, ایرپاد, ایرپاد چیست

نگه دارنده ایرپاد روی اپل واچ از جنس سیلیکون می باشد

 

اگر به تصویر بالا نگاه کنید به صورت کامل متوجه کارایی این محصول خواهید شد. این محصول جانبی ایرپاد که از جنس سیلیکون می باشد ، به شما این امکان را می دهد تا در صورتی که از اپل واچ استفاده می کنید و به صورت روزمره به ایرپاد نیاز دارید ، همیشه یک جایگاه برای ان داشته باشید.

این محصول را در صورتی که از اپل واچ استفاده می کنید حتما تهیه کنید ، زیرا قرار دادن ایرپاد در کیس شارژ در هر زمان از روز ممکن نیست و شما می توانید از گم شدن ان ها جلوگیری کنید.

 

4. کاور محافظ ایرپاد 

 

ایرپاد بیسیم اپل, هدفون بیسیم اپل, لوازم جانبی ایرپاد اپل

کاور محافظ ایرپاد دارای درپوش برای جلوگیری از ورود گرد و غبار

 

کاور های محافظ را می توان اصلی ترین لوازم جانبی دانست که تهیه ان برای همه کسانی که از ایرپاد استفاده می کنند ضروری است. این محصول همانطور که مشاهده می کنید نقش محافظت از کیس شارژ در برابر اسیب دیدگی و خط و خش را دارد. این محصول می تواند از جنس سیلیکون یا چرم ساخته شده باشد که ضخامت های متفاوتی دارد.

 

نکته دیگر که در تهیه کاور محافظ کیس شارژ باید بدانید این است که کاور شما می تواند دارای درپوش نیز باشد. وجود در پوش در کاور محافظ، از ورود گرد و غبار به داخل کیس شارژ جلوگیری خواهد کرد که این به تنهایی می تواند در افزایش طول عمر کیس شارژ موثر باشد.

 

طراحی منحصر به فرد نسخه جدید ایرپاد برای قرار گیری در گوش

یکی از مواردی که کاربران در ایرپاد ها از اپل انتقاد می کردند این بود که هنگام فعالیت و ورزش این هدفون های بیسیم از گوش بیرون می اید و این مورد بسیار ازار دهنده است.

اما جالب است بدانید اپل این مشکل را برای ایرپاد پرو به شکل اساسی حل کرد. در واقع در این نسخه از ایرپاد ، اپل از سیلیکون برای قرار گیری بهتری ایرپاد در گوش استفاده کرد.

مهم تر از آن اینکه این سری های سیلیکونی در 3 ابعاد کوچک ، متوسط و بزرگ در جعبه ایرپاد پرو قرار داده شده اند.

 

اما شگفت انگیز تر از همه اینکه اپل در این نسخه از ایرپاد (ایرپاد پرو) ویژگی اطمینان از قرار گیری صحیح هدفون را برای ما فراهم کرده است. برای اینکه از این امکان قدرتمند استفاده کنید ، کافیست ابتدا یک موسیقی پس از اتصال هدفون به موبایل پخش کنید ، سپس از طریق قسمت بلوتوث به Airpods Pro کلیک کنید، با ورود به بخش جدید یک قسمت به نام  Ear Tip Fit Test را مشاهده می کنید که می توانید با کلیک بر روی ان ، مسیر امواج را ردیابی کنید و متوجه شوید که این هدفون در گوش شما به درستی عمل می کند یا نه. این امکان جالب را اپل در پاسخ به قرار گیری نامناسب ایرپاد های معمولی، به ایرپاد پرو اضافه کرد.

 

سیری ، ربات دستیار شما

 

انواع ایرپاد, معرفی انواع ایرپاد, ایرپاد

ایرپاد پلاس دارای ربات دستیاری است که سری نام دارد

 

ایرپاد در نسخه پرو خود با بهره گیری از فناوری جیپ h1 در تراشه خود و همچنین نسخه 5 بلوتوث ، ربات دستیار شما را که سیری نام دارد را بسیار قدرتمند آماده کرده است. برای اینکه از این ایرپاد استفاده کنید شما نیازی به کلیک روی دکمه ای نخواهید داشت ، کافیست سری را با عبارت hey siri صدا کنید و از او بخواهید به عنوان مثال صدای موسیقی را کم کند.

 

با بهره گیری اپل از فناوری های روز دنیا ، سرعت پاسخ گویی سری بسیار افزایش رفته است و این می تواند یکی دیگر از امکانات بی نظیر و منحضر به فرد ایرپاد پرو به شمار آید.

با وجود اینکه این ربات هوشمند بسیار کار شما را راحت تر کرده است و شما دیگر نیازی به کلیک روی دکمه ای نخواهید داشت ، می توان گفت این ایرپاد یک عیب نیز دارد. و ان این است که شما در مکان های عمومی و شلوغ نمی توانید با سیری به خوبی ارتباط برقرار کنید و سری صدای شما را به خوبی متوجه نخواهد شد.

 

با این حال باید صبر کنیم و ببینیم اپل برای این مشکل چه امکان شگفت انگیزی در اینده برای ایرپادهای خود اعمال خواهد کرد.

علاوه بر این سیری می تواند نوتیفیکیشن ها و پیام های شما را کنترل کند و در زمان مناسب ان ها را برای شما بخواند ، البته سیری نمی تواند پیام های فارسی را برای شما بخواند اما می تواند به شما اطلاع دهد چه کسی با شما تماس گرفته است.

 

سنسور های مورد ایرپاد پرو

اپل برای محصول ایرپاد پرو خود دو سنسور در نظر گرفته است که یکی از ان ها سنسور نوری و دیگری سنسور حساس به ضربه است. سنسور نوری برای این تعبیه شده است که قرارگیری صحیح هدفون در گوش را تشخیص دهد. همچنین سنسور حساس به ضربه برای فعال کردن ربات سیری است. شما با یک ضربه ارام می توانید این ربات هوشمند را فعال کنید و از او کمک بخواهید.

 

ربات سیری دستیاری است که به سوالات شما پاسخ خواهد داد. اما یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی با این هوش مصنوعی دارند این است که سوالات را باید به صورت انگیسی مطرح کنید و نمی توان با زبان فارسی با او مکالمه کرد.

 

پاسخ ایرپاد به فرکانس و افزایش کیفیت صدا

یکی از مواردی که منتقدان ایرپاد به ان تاکید بسیاری داشتند این بود که این هدفون ها به دلیل انکه از ابعاد کوچک تری درست شده اند در نتیجه درایور صوتی ان ها ضعیف است و کیفیت صدا در این هدفون ها نیز ضعیف می باشد.

 

اما اپل در ایرپاد پرو با تغیرات اساسی که در فرکانس های بیس و میانی ایجاد کرد ، ایرپاد پرو هیچ یک از فرکانس ها را به صورت مصنوعی پردازش نمی کند. این مورد باعث شده تا این محصول کیفیت صدای فوق العاده داشته باشد هرچند می توانید با غیر فعال کردن امکان نیوزکنسلینگ کیفیت صدا را چند برابر کنید.

 

قابلیت نویزکنسلینگ در ایرپاد پرو

 

 معرفی انواع ایرپاد, ایرپاد, ایرپاد چیست

نویز کنسلینگ یکی از امکانات پیشرفته ایرپاد های پرو به شمار می آید

 

یکی دیگر از ویژگی های ایرپاد پرو که باعث شد نسبت به ایرپاد از محبوبیت بیشتری برخوردار شود ، این بود که ویژگی نویزکنسلینگ را به ان اضافه کرد. در ایرپاد معمولی عمدتا روی نویزایزولیشن تمرکز شده بود اما مشکل اساسی این قابلیت این بود که درهنگام گوش دادن به صدای موسیقی نیز عملکرد داشت و این باعث کاهش کیفیت صدای خروجی شده بود.

 

اما در نسخه جدید ایرپاد ، یعنی ایرپاد پرو قابلیت نویز کنسلینگ به این هدفون های بیسیم اضافه شد و این قابلیت با 2 میکروفن و الگوریتم های نرم افزاری کار می کند. میکروفن اول ، صدای خروجی را قبل از رسیدن به گوش با نویزکنسلینگ از بین می برد و میکروفن دوم با تشخیص صدای نویز باقی مانده ان را کنترل و تنظیم می کند.

طبق گفته کمپانی اپل ویژگی نویزکنسلینگ به طور مداوم 200 بار در ثانیه سیگنال صدا را تطبیق می دهد.

 

قابلیت Transparency که در ایرپاد نبود!

یکی از بزرگ ترین پیشرفت های این مدل از ایرپاد های اپل را می توان اضافه کردن قابلیت  Transparency دانست. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا میکس عالی از صدای موسیقی را با صدای محیط دریافت کنید.

 

شاید این مورد را ازار دهنده احساس کنید اما نگران نباشید این محصول به دلیل اینکه از شفافیت صدای مطلوبی برخوردار است این میکس را برای شما لذت بخش تر خواهد کرد. برای مثال هنگامی که باران می بارد گوش دادن به موسقی و شنیدن صدای باران برای شما بسیار لذت بخش تر خواهد بود.

 

با اینکه این ویژگی قبلا در هندزفری گلکسی سامسونگ به کار گرفته شده بود اما این شفافیت صدا و کیفیت فوق العاده این محصول ، ایرپاد پرو را کاملا منحصر به فرد کرد.

 

در آخر 

ایرپاد که بعد از ایفون پر فروش ترین محصول اپل به شمار می اید ، می تواند یک تجربه لذت بخش برای شما در استفاده از هدفون رقم بزند. به یاد داشته باشید محافظت از این محصول بسیار اهمیت زیادی دارد که باید حتما به ان توجه کنید.

 

گردآوری : بخش اینترنت و کامپیوتر بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های کامپیوتر و اینترنت(گرافیک، موبایل و کامپیوتر جیبی، اختراعات جدید، ترفندها و...)

    سایر مطالب کامپیوتر و اینترنت

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------