ایده عجیب یک دانشمند: کنترل پهپادها با ناخن و مژه مصنوعی!



کنترل پهپادها , درباره پهپاد

ایده عجیب یک دانشمند: کنترل پهپادها با ناخن و مژه مصنوعی!

عینک گوگل و ساعت جدید هوشمند سامسونگ را فراموش کنید؛ چرا که گرایش بعدی در جهان فناوری پوششی، لوازم آرایشی است.

 یک دانشمند رایانه برزیلی در ایده‌ای جالب، مواد رسانا و پلاک‌های بی‌سیم را با مواد آرایشی روزانه مانند سایه چشم، مژه مصنوعی و ناخن مصنوعی ترکیب کرده است.

پروژه فناوری زیبایی به این معنی است که کاربران می‌توانند چشمک و پلک زده یا ناخنهای مصنوعی خود را بر روی سطوح خاص فشار دهند تا دستگاههای مختلف را کنترل کرده و حتی موتور پهپادها را فعال کنند.

این ایده از کاتیا وگا بوده که در نشست سطوح و تبلتهای رومیزی تعاملی در دانشگاه سنت اندروز به نمایش درآمده است.

برای سیستم Blinklifier، وگا حسگرهای ریزی را به سایه‌های چشم کاربردی افزوده، سپس مژه‌های مصنوعی با پوشش محلول فلزی را بوسیله چسبهایی با پوشش جوهر رسانا متصل کرد.

هنگامی که کاربر برای بیش از نیم ثانیه پلک یا چشمک می‌زند، حسگرها به مژه‌های فلزی شده و جوهر رسانا متصل می‌شوند تا یک مدار ولتاژ پایین را تکمیل کنند. این کار بطور بی‌سیم با استفاده از فرکانسهای رادیویی انجام می‌شود.

در زمان اتصال، این مدار به تامین نیروی یک محرک یا موتور کوچک می‌پردازد. هنگامی که چشمها باز شده و این اتصال می‌شکند، موتور خاموش می‌شود.

وگا از این فناوری برای بکار انداختن پهپادها و چراغهای درون تاتوهای قابل پاکسازی از پوست استفاده کرده اما همچنین تاکید دارد که می‌توان از آن برای هر محصول موتوری دیگر که تنها به نیروی کم برای اجرایی شدن نیاز داشته، استفاده کرد.

ناخنهای مصنوعی فناوری زیبایی در حقیقت ناخنهای پلاستیکی مصنوعی یا آکرلیک بوده که به برچسبهای شناسایی فرکانس رادیویی(RFID) ، آهنرباهای کوچک یا رنگ رسانا مجهزند.

هنگامی که برچسبها به ناخنها ادغام می‌شوند، می‌توان آنها را در کنار خوانشگرهای RFID برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایف قرار داد. این کارها می‌تواند شامل ایمنی‌سازی درها یا استفاده از برچسبها به عنوان بلیت اتوبوس باشد.

می‌توان آهنرباها را درون ناخنها قرارداد تا سوئیچ‌های مغناطیسی درون دستگاههایی مانند حسگرهای مجاورتی در تلفنهای همراه را فعال کنند.

وگا در حال حاضر در حال آماده‌سازی محصول خود برای بازارهای تجاری است. /ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------