راهنمای خرید هارد اکسترنال: با اطمینان انتخاب کنید و اطلاعات خود را در امان داشته باشید



هارد اکسترنال, خرید هارد اکسترنال, فروش هارد اکسترنال

هارد اکسترنال چیست

 

آیا می دانید برای خرید یک هارد اکسترنال با کیفیت چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

در این مطلب از بیتوته، به بررسی راهنمای خرید هارد اکسترنال پرداخته می شود. هارد اکسترنال یک فضای ذخیره سازی است که به کاربران امکان ذخیره اطلاعات خود را برای مدت طولانی می دهد. این هاردها برای استفاده در تدوین فیلم و یا موارد دیگر مناسب هستند. در این مقاله به راهنمایی برای خرید هارد اکسترنال پرداخته می شود.

هارد اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال به انواعی از دیسک ها گفته می شود که از طریق اتصال ورودی های USB اطلاعات را دریافت کرده و آن را برای مدت زمان طولانی ذخیره می کند. پورت های انواع این هاردها به گونه ای طراحی شده اند که به مادربرد سیستم لپ تاپ یا کامپیوتر متصل می شوند و اطلاعاتی مانند عکس ها و فیلم های شما را که نگران حذف شدن آن هستید، ذخیره می کند. در گذشته فقط انواع هاردهای اکسترنال یک ترابایت در بازار وجود داشتند، اما در حال حاضر ظرفیت هاردهای اکسترنال 4، 6، و 9 یا حتی بیشتر است.

 

در نظر داشته باشید که هر چه ظرفیت هارد اکسترنال بالاتر باشد، سرعت آن کمتر است. راهنمای تهیه ی هارد اکسترنال اگر درحال حاضر در میان مقالات و یا فروشگاه های اینترنتی مختلف به دنبال بهترین و مناسب ترین نوع هارد اکسترنال هستید، احتمالا متوجه شده اید که تنوع این محصولات انقدر زیاد است که شما را گیج خواهند کرد. برای اینکه بتوانید با تجربه ی اندک، بهترین نوع هارد اکسترنال را تهیه کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

هارد اکسترنال, خرید هارد اکسترنال,انواع هارد اکسترنال

انواع هارد اکسترنال

 

ظرفیت هارد اکسترنال

احتمالا اولین موردی که در انتخاب یک هارد اکسترنال حرفه ای در نظر می گیرید، ظرفیت حافظه ی آن است. در نظر داشته باشید اگر تنها قصد شما از خرید این هاردها ذخیره ی فیلم و عکس های ارزشمندتان و بازبینی گاه به گاه آن است، می توانید بدون توجه به جزئیات از انواع مدل هایی که قیمت مناسبی دارند و ظرفیت کافی را برای ذخیره سازی در اختیار شما می گذارند، استفاده کنید.

 

عیب بزرگی که این نوع هاردهای ارزان قیمت دارند آن است که ضد ضربه نیستند، یعنی در هنگام جابه جایی در صورتی که به طور ناگهان ضربه دیده و یا از دست شما به زمین بیوفتند، اطلاعات آن ها به راحتی پاک می شوند. به همین دلیل توصیه می کنیم در هنگام خطر هاردهای ارزان قیمت مجموعه خطراتی که این هاردها را تهدید می کند، در نظر بگیرید.

 

سرعت انتقال اطلاعات

مورد مهم دیگری که لازم است در هنگام خرید هاردهای اکسترنال به آن توجه کنید، سرعت انتقال اطلاعات هارد است. سرعت انتقال اطلاعات هارد زمانی اهمیت پیدا می کند که قصد دارید اطلاعات مهم خود را در زمان کم از یک سیستم به سیستم دیگری انتقال دهید.

 

در تعیین میزان سرعت انتقال اطلاعات یک هارد چهار عامل مهم دخیل هستند، این چهار عامل شامل: سرعت خواندن متوالی، سرعت نوشتن متوالی، سرعت خواندن تصادفی و سرعت نوشتن تصادفی است.

 

سرعت خواندن در واقع به سرعت بارگذاری اطلاعات و استفاده از آن گفته می شود. زمانی که قصد دارید این اطلاعات را به سیستم دیگری منتقل کنید گفته می شود که شما در حال نوشتن اطلاعات جدید در حافظه ی سیستم دیگر هستید.

 

برای اینکه در هنگام خرید از میزان سرعت انتقال اطلاعات هارد مطلع شوید به عدد سرعت خواندن و نوشتن متوالی (Sequential) آن توجه کنید. این عدد در قسمت اطلاعات انواع هارد نوشته شده. هر چه عدد Sequential بالاتر باشد، کیفیت انتقال داده در هارد موردنظر شما بهتر خواهد بود.

 

هارد اکسترنال, خرید هارد اکسترنال, سرعت انتقال اطلاعات

سرعت انتقال اطلاعات

 

امنیت داده

اگر اطلاعات ذخیره شده در هارد اکسترنال، داده هایی هستند که برای شما اهمیت دارد که در صورت مفقود شدن هارد یا دادن آن به سایر همکاران و دوستانتان دسترسی به بعضی از آنها محدود شود، مدل هایی را تهیه کنید که امکان رمز گذاری داده ها در آن وجود دارد.

 

این هاردها این امکان را برای شما فراهم می کنند که بعضی از اطلاعات فقط در صورتی خوانده شوند که کاربران رمز مشخصی را وارد کرده باشند و یا اینکه داده ها به صورتی تنظیم شده اند که فقط در زمان مشخصی امکان دسترسی افراد را به اطلاعات فراهم کنند.

 

خاصیت ضد خش و ضد ضربه

یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید هاردهای اکسترنال به آن دقت کنید، خاصیت ضد ضربه و ضد خش بودن آن است. متاسفانه هارد یکی از انواع سیستم هایی است که در برابر ضربه بسیار آسیب پذیر است.

 

چنانچه بر اثر ضربه ناشی از سقوط به مادر برد آن آسیب وارد شود، تمامی اطلاعات ذخیره شده در آن حذف می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم در هنگام خرید هارد، از میان انواع آن مدل هایی را بررسی کنید که علاوه بر داشتن پوشش ضد ضربه، از لحاظ سخت افزاری در برابر آسیب های فیزیکی مقاوم هستند.

 

قابل حمل بودن هارد

امکان حمل آسان هارد اکسترنال یکی از قابلیت هایی است که توصیه می شود در زمان خرید هارد اکسترنال به آن دقت کنید. احتمالا یکی از مهم ترین دلایل خرید هارد توسط شما جابه جایی داده ها به سیستم های مختلف در محل کار، منزل، دانشگاه و ... است.

 

علاوه بر اینکه لازم است هارد مورد نظر شما از لحاظ استحکام ضد ضربه باشد، برای جابه جایی راحت باید وزن سبکی داشته باشد. هاردهای مدرن و نسل جدید با طرفیت های بالا و وزن سبک به بازار ارائه می شوند؛ اما قیمت نسبتا زیادی دارند. اگر قصد دارید از قابلیت های هارد خود در منزل استفاده کنید؛ می توانید مدل های NAS که به علت وزن زیاد و ظرفیت محدود، قیمت کمتری دارند را تهیه کنید.

 

هارد اکسترنال, خرید هارد اکسترنال,قابل حمل بودن هارد اکسترنال

قابل حمل بودن هارد اکسترنال

 

انواع خروجی های هارد

مورد مهم دیگر نوع خروجی های هارد است. قبل از خرید این سیستم ها در نظر بگیرید که قصد دارید از چه رابط هایی برای اتصال به هارد استفاده کنید. متاسفانه بعضی از هارد ها تعداد خروجی محدود دارند؛ به همین دلیل کاربران را برای اتصال بعضی از انواع رابط ها با محدودیت روبرو می کنند.

 

برای اینکه بدون هیچگونه محدودیتی بتوانید از قابلیت های هارد اکسترنال خود استفاده کنید، لازم است قبل از تهیه ی هارد خروجی رابط های مورد نظرتان را با خروجی هارد اکسترنال تطبیق دهید.

 

هارد اکسترنال, خرید هارد اکسترنال, انواع خروجی هارد اکسترنال

انواع خروجی هارد اکسترنال

 

گردآوری : بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------