سیستم کنترل ماهواره به کمک آتشنشان‌ها می‌آید + تصاویر



اخبارعلمی - سیستم کنترل ماهواره به کمک آتشنشان‌ها می‌آید + تصاویر

یک شرکت هلندی با حمایت آژانس فضایی اروپا، با استفاده از فناوری ژنراتور گازی ماهواره‌ها سیستمی را با هدف کنترل و مبارزه با آتش سوزی بدون آسیب زدن به محیط زیست، طراحی کرده است.

وقتی ماهواره‌ها در مداری تزریق می‌شوند، تیم هدایت کنندهٔ زمینی با استفاده از فناوری تولید گاز، مدار آن را تصحیح کرده و در طول فعالیت ماهواره در مدار، مکان آن را تثبیت می‌کنند.

اخبار,اخبارعلمی,سیستم کنترل ماهواره

یک شرکت هلندی، به تازگی با حمایت آژانس فضایی اروپا، این فناوری را در زمین و با هدف کنترل و مبارزه با آتش سوزی بدون آسیب زدن به محیط زیست، به کار برده است. اقتصاد دانان نیز معتقدند این دستاورد می‌تواند یک انقلاب جهانی باشد.

ژنراتور گاز سرد، این امکان را فراهم آورده است تا بدون استفاده از آب یا مواد دیگری که به جسم مشتعل و یا محیط اطراف آسیب می‌زند، بتوان آتش سوزی را مهار کرد. از این فناوری می‌توان در مراکز داده‌های مهم، کتابخانه‌ها و پتروشیمی‌ها استفاده کرد.

اخبار,اخبارعلمی,سیستم کنترل ماهواره

سازندگان در این فناوری با استفاده از گاز بی‌اثر نیتروژن، غلظت اکسیژن را کاهش داده و آتش را خاموش می‌کنند.

اخبار,اخبارعلمی,سیستم کنترل ماهواره

این پروژه در مرکز فضایی روسیه کلید خورد و در آن از مواد شیمیایی جامدی استفاده شده بود که می‌توانند گاز‌های بی‌اثر تولید کنند اما دانشمندان مرکز فضایی روسیه، بخش جریان الکتریکی را نیز در این سیستم آزمایش کردند.

این ترکیب، یک ویژگی جالب را ارائه می‌دهد که می‌توان آن را با سیستم کیسهٔ هوای خودرو‌ها مقایسه کرد که طی آن واکنش گاز بسیار داغی را منتشر می‌کند اما این یکی گاز در دمای ایده آلی را ارائه می‌دهد.

ژنراتور گاز سرد، در فضا آزمایش خود را به خوبی پشت سر گذاشته است و حالا باید منتظر بکار گیری آن در زمین نیز باشیم.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------