بزرگ ترین توربین‌های بادی جهان در شرق آمریکا نصب می شوند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
بزرگ ترین و قدرتمندترین توربین‌های بادی جهان برای تکمیل یک طرح تامین انرژی تجدیدپذیر ۸۰۰ مگاواتی در سواحل شرقی آمریکا نصب می شوند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، این توربین‌ها که «هالیید - ایکس» (Haliade-X) نام دارند توسط شرکت جنرال الکتریک تولید شده‌اند.

 

این توربین ها ۲۶۰ متر ارتفاع داشته و به اندازه یک ساختمان ۸۵ طبقه هستند. طول پره های غول پیکر این توربین ها نیز ۲۲۰ متر است و با هر بار چرخش هر یک از این توربین‌های بادی می‌توان برق لازم برای یک خانه را به مدت ٢ روز تامین کنند.

 

هر یک از این توربین‌ها دارای ژنراتوری ۱۲ یا ۱۳ مگاواتی هستند که می‌توانند در بهترین حالت سالانه ۶۷ گیگاوات ساعت انرژی تولید کنند.

 

نصب این توربین ها در راستای تکمیل پروژه Vineyard Wind ۱ که یک پروژه انرژی تجدیدپذیر ۸۰۰ مگاواتی است، صورت می گیرد.

 

بر اساس این طرح تعدادی از این توربین ها در فاصله ۱۵ مایلی (حدود ۲۴ کیلومتری) ساحل جنوبی Vineyard Martha، جزیره‌ای واقع در ماساچوست نصب می شوند تا از وزش باد شدید در سواحل شرقی آمریکا استفاده کنند.

 

انتظار می‌رود این نیروگاه که برق حدود ۴۰۰ هزار خانه را در نیوانگلند تأمین می‌کند، در سال ۲۰۲۳ فعال شود.

 

بزرگ بودن این توربین ها بسیار مهم است؛ تیغه های بلند ۳۵۱ فوت (۱۰۷ متر) این توربین ها نه تنها حدود ۴۵ درصد انرژی بیشتری نسبت به توربین های دیگری که در بازار موجودند، جذب می کنند، بلکه در سرعت های پایین باد نیز موثرترند و خروجی آن قابل پیش بینی تر می‌کند. همچنین، با استفاده از تعداد کمتری از توربین های بزرگتر، هزینه های نصب به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

 

Vineyard Wind ۱ ممکن است بزرگ ترین پروژه بادی دریایی در آمریکا باشد، اما ظرفیت ۸۰۰ مگاواتی آن، این پروژه را در پشت بزرگ ترین پروژه بادی دریایی جهان که پروژه ۳.۶ گیگاواتی بانک Dogger در انگلیس است، قرار می دهد.

 

در پروژه این بانک انگلیسی نیز از همان توربین های شرکت جنرال الکتریک استفاده می شود اما در مقایسه با مزرعه های بادی در خشکی می توان گفت که در کل بزرگ ترین پروژه بادی جهان متعلق به نیروگاه بادی «گانسو» در چین است که ظرفیت برنامه ریزی شده آن حدود ۲۰ گیگاوات است - اگرچه به نوشته نیویورک تایمز، عوامل سیاسی این پروژه را غالباً بیکار کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------