دانشمنداني كه بازيگران جنگ‌ها بودند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دانشمنداني كه بازيگران جنگ‌ها بودند

برخي ابداعات و اختراعات دانشمندان در عرصه جنگها، نقش بسزايي ايفا كرده است. سايت لايوساينس در گزارشي به معرفي برخي از اين دانشمندان پرداخته است.

 

لئوناردو داوينچي

وي يكي از خلاقان و دانشمندان زمان خود در عرصه مجسمه‌سازي، معماري و نقاشي بود كه از استعداد خود براي طراحي ماشين‌هاي جنگي نيز بهره برد. از جمله اختراعات وي در اين زمينه مي‌توان به كمان پولادي غول‌پيكر و پيشگامان مسلسل‌هاي امروزي اشاره كرد. با اين حال تعداد معدودي از اين ابزارها در دوران حيات وي مورد استفاده قرار گرفت.

 

آلبرت انشتين

گمانها بر آن است كه اين فيزيكدان با امضاي نامه‌يي،روزولت، رئيس‌جمهور وقت آمريكا را ترغيب به آغاز پروژه منهتن كرده است. اين پروژه به ساخت بمب اتمي منجر شد.

 

رابرت اوپنهايمر

ديگر فيزيكدان آمريكايي رهبري پروژه منهتن در لوس‌آلاموس نيومكزيكو را بر عهده داشت و "پدر بمب هسته‌يي" لقب گرفته است.

 

رابرت واتسون وات

وي كه در جنگ جهاني دوم براي وزارت انگليس كار مي‌كرد، رهبري توسعه يك سيستم مبتني بر راديو را براي شناسايي هواپيماهاي دشمن بر عهده داشت. ايستگاه‌هاي راديويي حاصل مستقر در ساحل انگلستان نقش مهمي را در جبهه انگليس ايفا مي‌كردند.

 

فرانك ويتل

وي به عنوان دانشجوي دانشكده افسري نيروي هوايي سلطنتي ايده موتور توربوجت را در سال 1922 مطرح كرد. اختراع اين دانشمند در سال 1944 به كار گرفته شد. در حال حاضر موتورهاي جت در خطوط هوايي تجاري مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 

آلن تورينگ

وي يكي از دانشمندان برجسته بود كه طي جنگ جهاني دوم به همراه متخصصان جدول كلمات متقاطع و جمعي از مهندسان در واحد رمزنگاري خدمت مي‌كرد. پس از شكستن رمز انيگماي آلماني‌ها وي سيستم رمزنگاري نويني موسوم به «Delilah» را ابداع كرد.

 

ورنر فون براون

وي موشك‌هاي با برد طولاني را براي آلمان‌ها در طول جنگ جهاني دوم طراحي كرد. بزرگترين دستاورد زمان جنگ اين دانشمند موشك V2 بود. پس از جنگ وي براي نظارت بر برنامه‌هاي موشكي فضايي و نظامي به آمريكا عزيمت كرد. اين برنامه‌‌ها به موشك‌هاي عظيم Saturn V منتهي شد كه آپولو را براي انجام ماموريت‌هايش به ماه پرتاب مي‌كرد./ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------