آژیر خطر زده شد؛ شعله‌های خورشیدی به سمت زمین می‌آیند؟



خورشید ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
یک لکه سیاه به اندازه چهار برابر زمین در سطح خورشید ظاهر شده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، یک نقطه سیاه به ندرت نشانه خوبی است، در حالی که این نقاط خاص ممکن است خود مشکل ساز نباشند، اما می توانند منادی چیزی خطرناک تر باشند؛ مطمئناً کمی ناراحت کننده استکه نمی‌توانیم به آنجا برویم و یک نگاه بیاندازیم.

 

خورشید ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

همانطور که گفته شد، این علامت در واقع یک لکه خورشیدی است، ناحیه‌ای از سطح که خنک تر از مناطق اطراف خورشید است. لکه های خورشیدی می‌تواند شعله های خورشیدی را در فضا آزاد کند. ظاهراً این یکی به اندازه کافی بزرگ است که بتوان با چشم غیرمسلح آن را دید، اگرچه آزمایش این نظریه ایده خوبی نخواهد بود.

 

لکه های خورشیدی گاهی به صورت شعله های خورشیدی از سطح خورشید به فضا متصل می شوند. بزرگترها می توانند چندین برابر زمین باشند و پتانسیل تداخل با دستگاه های الکترونیکی را دارند. این بدان معنی است که یک شراره خورشیدی می تواند منجر به خاموشی در سراسر جهان شود.

 

یک شراره خورشیدی باید در سمت خورشید رو به زمین باشد تا این نوع خطر را ایجاد کند. لکه‌های خورشیدی می‌توانند نشانه‌ای از شعله‌های خورشیدی باشند.

 

بزرگترین شراره ها فلرهای کلاس X نامیده می شوند و واقعاً عظیم هستند.

 

خورشید ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

ناسا می‌گوید: «بزرگ‌ترین شراره‌های کلاس ایکس، بزرگترین انفجارهای منظومه شمسی هستند و تماشای آن‌ها بسیار جذاب است».

  

هنگامی که میدان‌های مغناطیسی خورشید از روی یکدیگر عبور می‌کنند و دوباره به هم متصل می‌شوند، حلقه‌هایی ده‌ها برابر اندازه زمین از سطح خورشید گذر می‌کنند. در بزرگترین رویدادها، این فرآیند اتصال مجدد می‌تواند به اندازه یک میلیارد بمب هیدروژنی انرژی تولید کند.»

 

این احتمال وجود دارد که این نقطه بتواند یک شراره X-۱ را به سمت زمین بفرستد.

 

این نقطه خاص برای افرادی که در نیویورک، نیوجرسی نبراسکا و پنسیلوانیا زندگی می کنند قابل مشاهده است. متأسفانه این به دلیل دود ناشی از آتش سوزی های جنگلی است که در حال حاضر در کانادا می سوزد.

 

این آتش سوزی ها باعث تخلیه بیش از ۳۰۰۰۰ نفر از خانه‌ها شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------