راهکاری ارزان برای تصفیه هوای خانه



گیاهان آپارتمانی ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
گیاهان آپارتمانی می‌توانند به سرعت سموم خطرناک را از هوا حذف کنند. 

 به  گزارش ایسنا  به نقل از ارث، نتایج تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه فناوری سیدنی با همکاری شرکت استرالیایی نشان می‌دهد که گیاهان می‌توانند به طور موثر دودهای سمی بنزین ازجمله ترکیبات سرطان‌زا مانند بنزن را از هوای داخل خانه حذف کنند.

 

دفاتر و ساختمان‌های مسکونی اغلب مستقیما از طریق درها یا اتاقک‌های آسانسور به پارکینگ متصل می‌شوند و جلوگیری از نفوذ ترکیبات مضر مرتبط با بنزین به فضاهای داخلی چالش‌برانگیز است. علاوه بر این، بسیاری از ساختمان‌ها نیز در معرض دود بنزین از خیابان‌ها و بزرگراه‌های مجاور قرار دارند.

 

تنفس چنین هوای آلوده باعث تحریک ریه، سردرد و حالت تهوع می‌شود و به مرور با افزایش خطر ابتلا به سرطان، آسم و سایر بیماری‌های مزمن مرتبط است و به کاهش امید به زندگی نیز کمک خواهد کرد.

 

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، کیفیت پایین هوای داخل ساختمان عامل ۶.۷ میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان است و از آنجایی که اکثر مردم بیش از ۹۰ درصد از زمان خود را در داخل خانه می‌گذرانند، در نظر گرفتن موارد جدید راهبردهای بهبود کیفیت هوا بسیار مهم است.

 

کارشناسان کشف کردند که دیوار سبز حاوی ترکیبی از گیاهان داخلی در از بین بردن آلاینده‌های مضر بسیار موثر است، به‌طوری‌که ۹۷ درصد از رایج‌ترین ترکیبات سمی طی ۸ ساعت از هوای اطراف حذف می‌شوند.

 

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که گیاهان داخلی می‌توانند طیف وسیعی از آلاینده‌های هوای داخل خانه را حذف کنند اما این اولین مطالعه‌ای است که توانایی گیاهان را در پاکسازی بخارات بنزین بررسی می‌کند و نتایج شگفت‌انگیز است.

 

گیاهان نه تنها می‌توانند اکثر آلاینده‌ها را در عرض چند ساعت از هوا حذف کنند، بلکه مضرترین آلاینده‌های مربوط به بنزین را به بهترین شکل از هوا پاک می‌کنند.

 

کارشناسان اظهار کردند که این مطالعه شواهد جدیدی برای نقش حیاتی گیاهان داخلی و دیوارهای سبز در تمیز کردن سریع و پایدار هوا ایفا می‌کند.

 

ما می‌دانیم که کیفیت هوای داخل ساختمان اغلب به‌طور قابل‌توجهی آلوده‌تر از هوای بیرون است که به نوبه خود بر سلامت روحی و جسمی تأثیر می‌گذارد اما خبر خوب این است که این مطالعه نشان داده است، وجود گیاهان در داخل خانه می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------