همه ربات‌های مریخی ۲ هفته خاموش می‌شوند



 تقارن خورشیدی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
ناسا به دلیل پدیده‌ «تقارن خورشیدی» که در آن زمین و مریخ در دو طرف خورشید قرار می‌گیرند، به مدت دو هفته نمی‌تواند با ربات‌های خود در مریخ ارتباط برقرار کند.

 به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ربات‌های اکتشاف مریخ ناسا تا دو هفته آینده تنها خواهند بود، چرا که ناسا منتظر یک پدیده طبیعی است که از برقراری ارتباطات جلوگیری می‌کند.

 

مریخ و زمین در راستایی که به عنوان تقارن خورشیدی شناخته می‌شود، در مدارهای خود به موقعیت‌هایی رسیده‌اند که آنها را در دو طرف مقابل خورشید قرار می‌دهد. ناسا می‌گوید در طول این مدت، ارسال دستورات به ابزارهای خود در مریخ خطرناک است، زیرا تداخل خورشید می‌تواند تأثیر مضری داشته باشد.

 

ناسا برای جلوگیری از هر گونه مشکل، در حال اجرای استراحت برنامه‌ریزی شده برای ربات‌ها و مریخ نوردهای خود هستند، تا زمانی که زمین و مریخ در موقعیت‌های مناسب‌تری قرار بگیرند.

 

این استراحت از دیروز آغاز شده و تا ۲۵ نوامبر ادامه خواهد داشت.

 

تقارن خورشیدی مریخ هر دو سال یک‌ بار اتفاق می‌افتد و در حالی که مریخ نوردها می‌توانند در بیشتر این مدت، به‌روزرسانی‌های اولیه از سلامت خود را به زمین ارسال کنند، در طول دو روزی که خورشید به طور کامل مریخ را مسدود می‌کند، کاملاً خاموش خواهند بود.

 

این بدان معناست که مریخ نوردهای استقامت(Perseverance) و کنجکاوی(Curiosity)، بالگرد نبوغ(Ingenuity)، مدارگرد شناسایی مریخ و مدارگردهای ادیسه(Odyssey) و MAVEN برای مدتی به حال خود رها خواهند شد و ابزارهای آنها به جمع‌آوری داده‌ها برای مأموریت‌های مربوطه خود ادامه می‌دهند، اما این اطلاعات را تا پایان این دوره‌ی خاموشی به زمین ارسال نمی‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------