شمارش معکوس برای مرحله نهایی ماموریت سنجاقک ناسا



  ماموریت سنجاقک ناسا ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
ناسا اعلام کرده که ماموریت «دراگون‌فلای» با هدف کاوش در قمر «تایتان»، برای مرحله نهایی تایید رسمی آماده می‌شود. 

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، ماموریت «دراگون‌فلای»(Dragonfly) ناسا به معنای «سنجاقک» در حال آماده شدن برای مرحله نهایی موسوم به فاز C در طول سال مالی ۲۰۲۴ است. ناسا پس از انتشار درخواست بودجه سال مالی ۲۰۲۵، تایید رسمی ماموریت شامل هزینه و برنامه زمانی آن را تا اواسط سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخته است.

 

دراگون‌فلای که ماموریتی برای فرستادن یک هواگرد بالگردان به منظور کاوش در قمر «تایتان»(Titan) زحل است، اوایل سال جاری همه معیارهای موفقیت را در بررسی طراحی اولیه خود پشت سر گذاشت. گروه ماموریت دراگون‌فلای، یک طرح مجدد از ماموریت را براساس بودجه مورد انتظار در سال مالی ۲۰۲۴ انجام داد و تاریخ مجدد آمادگی پرتاب را برای ژوئیه ۲۰۲۸ تخمین زد. ناسا در اواسط سال ۲۰۲۴ به طور رسمی تاریخ آمادگی پرتاب ماموریت را در شورای مدیریت برنامه آژانس ارزیابی خواهد کرد.

 

«نیکولا فاکس»(Nicola Fox) معاون اداره ماموریت علمی ناسا گفت: گروه دراگون‌فلای در این تلاش جسورانه برای جمع‌آوری اطلاعات جدید پیرامون تایتان، با موفقیت بر تعدادی از چالش‌های فنی و برنامه‌ای غلبه کرده است. من به این گروه و توانایی آنها در حفظ کردن همه جنبه‌های ماموریت برای حرکت به سوی دریافت تایید افتخار می‌کنم.

 

دراگون‌فلای، روش جدیدی را برای اکتشاف سیاره‌ای در پیش می‌گیرد و برای اولین بار از یک هواگرد بالگردان برای سفر کردن بین مکان‌های گوناگون تایتان و نمونه‌برداری از آنها استفاده می‌کند. هدف دراگون‌فلای، بررسی کردن قابلیت سکونت محیط ماه، ارزیابی پیشرفت شیمی پری‌بیوتیک در یک محیط دارای مواد غنی از کربن و آب مایع و جستجوی نشانه‌های شیمیایی در مورد این است که آیا زندگی مبتنی بر آب یا هیدروکربن زمانی در تایتان وجود داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------