انتشار تصویر ۱۷۴ مگاپیکسلی از ماه



عکاسان نجومی تصویری با جزئیات فوق‌العاده را از کره ماه به اشتراک گذاشته‌اند که دهانه‌های برخوردی، رنگ‌ها و بافت‌های سطح ماه را با وضوحی بی‌سابقه نشان می‌دهد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، در حالی که فقط چند روز تا پرتاب ماموریت "آرتمیس ۱" به مدار ماه و فراهم کردن مقدمات بازگشت انسان به ماه باقی مانده است، تصویری با جزئیات دقیق از ماه که دهانه‌ها، رنگ‌ها و فراز و نشیب‌های سطح آن را نشان می‌دهد، به اشتراک گذاشته شده است.

 

این تصویر ۱۷۴ مگاپیکسلی توسط دو عکاس نجومی آمریکایی با ترکیب بیش از ۲۰۰ هزار عکس جداگانه از ماه در یک تصویر پدید آمده است.

 

"اندرو مک‌کارتی" مستقر در آریزونا با "کانر ماترن" دانشمند سیاره‌شناس و عکاس فضایی برای ایجاد این تصویر و به عنوان "ادای احترام مشترک" به مناسبت پرتاب موشک به ماه توسط ناسا در دوشنبه آینده همکاری کرد.

  ماه,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

"مک‌کارتی" می‌گوید: از دو سال پیش، من با "کانر" عکاس نجومی و سیاره‌شناس همکاری کردم تا واضح‌ترین تصویری را که می‌توانستیم از ماه ثبت کنیم ارائه دهیم. ما دوباره در چند ماه گذشته آن را بهبود بخشیدیم تا به چیزی واضح‌تر برسیم.

 

وی افزود: این تصویر، نامه‌ای عاشقانه به ماموریت آتی "آرتمیس ۱" است که اولین وسیله با قابلیت ارسال انسان به کره ماه در ۵۰ سال گذشته است.

 

آنها می‌گویند، همه این ۲۰۰ هزار عکس در یک شب گرفته شده‌اند و آنها ۹ ماه را صرف ویرایش و تهیه عکس نهایی خود کرده‌اند.

 

"مک‌کارتی" می‌گوید در حالی که تنها تجهیزات اساسی مورد نیاز برای ثبت تصاویر، شامل دوربین، سه‌پایه و ردیاب است، ما همچنین باید صبر می‌داشتیم تا به شرایط آسمانی عالی و عاری از آلودگی نوری برسیم.

 

  ماه,اخبار علمی ,خبرهای علمی

گفتنی است اولین پرتاب آزمایشی بدون سرنشین موشک فوق سنگین جدید ناسا موسوم به "سیستم پرتاب فضایی"(SLS) که در نهایت انسان را به سطح ماه باز خواهد گرداند، از پایگاه فضایی "کیپ کاناورال" در فلوریدا پرتاب خواهد شد تا خود را به مدار ماه برساند و سپس به زمین بازگردد.

 

فضاپیمای "اوریون" پس از پرتاب با موشک SLS، بیش از ۲۵۰ هزار مایل به سمت ماه پرواز خواهد کرد و در نهایت در فاصله ۶۲ مایلی از سطح آن قرار خواهد گرفت.

 

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرده است که این فضاپیما که توسط شرکت "لاکهید مارتین" ساخته شده است، بیشتر از هر فضاپیمای سرنشین‌دار دیگری که بدون اتصال به ایستگاه فضایی به فضا سفر کرده است، در فضا می‌ماند و سریعتر و چابکتر از همیشه به خانه بازمی‌گردد.

 

این ماموریت به منظور نمایش آمادگی موشک SLS و کپسول اوریون برای حمل فضانوردان طراحی شده است.

 

اگر ماموریت "آرتمیس ۱" موفقیت آمیز باشد، ناسا ماموریت "آرتمیس ۲" را در اوایل سال ۲۰۲۴ به سفری به مدار ماه می‌فرستد، اما این بار با خدمه انسانی انجام خواهد پذیرفت.

 

همچنین ماموریت "آرتمیس ۳" قصد دارد ۴ فضانورد را به مدت حداکثر ۲۱ روز به نزدیکی ماه بفرستد.

 

هر دو ماموریت پروازهای آزمایشی برای نشان دادن فناوری و توانایی‌های اوریون، SLS و پروژه "آرتمیس" هستند، قبل از اینکه ناسا پای انسان را در یک بازه زمانی حدود سه ساله به سطح ماه برساند که شامل اولین زن و اولین فرد رنگین پوستی خواهد بود که روی سطح ماه راه می‌روند.

 

پنجره پرتاب ماموریت "آرتمیس" برای روز دوشنبه ۲۹ اوت بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ به وقت ایران تنظیم شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------