آلودگی هوا عامل رشد سریع درخت های پکن است



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,آلودگی هوا
تازه ترین تحقیقات کارشناسان و پژوهشگران چینی نشان می دهد که افزایش آلودگی هوا در شهر پکن پایتخت چین باعث رشد سریع درختان این شهر شده است.

 به گزارش ایرنا نتایج پژوهش محققان چینی که روز یکشنبه در نشریه 'گلوبال چنج' (تحولات اقلیمی) منتشر شده است نشان می دهد در شرایطی که سازمان هواشناسی چین به صورت روزمره هشدارهای آلودگی برای مردم پایتخت صادر می کند آلودگی هوا و حتی غبارهای سمی مضر برای مردم، برای درخت ها مفید بوده است.

 

تحقیقات آنها نشان می دهد که هرچقدر میزان آلودگی در سال های اخیر در پکن بالاتر رفته به همان نسبت رشد درخت ها سریعتر و بهتر شده و درخت ها تنومندتر از گذشته شده اند این در شرایطی است که بر اساس همین پژوهش ها، آلودگی شهر پکن در برخی از روزها آنقدر بوده که معادل استعمال 16 نخ سیگار محسوب شده است.

 

محققان چینی می گویند که در پژوهش هایشان به این نتیجه رسیده اند که درخت های شهر پکن در آلودگی زیاد، بهتر، سریعتر و قوی تر از درختانی که زیر آفتاب بوده اند رشد کرده اند نتایج این پژوهش که از سوی دولت مورد حمایت قرار گرفته و بین سال های 2012 تا 2015 میلادی انجام شده به تازگی در نشریه 'گلوبال چنج' (تحولات اقلیمی) منتشر شده است.

 

'لی لینگ لی' رییس تیم تحقیقات می گوید که مشخصا دچار یک چالش شده ایم اینکه اگر بخواهیم با آلودگی مقابله کنیم آن زمان به درختان شهر آسیب می رسد چون تنه درختان زیر آلودگی تنومندتر شده است.

 

وی افزود هر چقدر شاخصه های آلودگی و آلاینده ها بالاتر می رود به همان نسبت سلامت انسان به خطر می افتد اما این آلودگی برای درخت ها نتیجه عکس داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------