ناسا در ماه می ماند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ناسا
مدیر ناسا اعلام کرده قصد دارد ماژول هایی بسازد که دور ماه مدار می زنند تا به اکتشافات دقیق تر در ماه کمک کنند. به گفته او ناسا قصد دارد با کمک این ماژول ها در ماه بماند.. 

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، جیم برایدنستین مدیر ناسا در ملاقاتی با خبرنگاران در مرکز فضایی جانسون از برنامه های این سازمان برای ساخت ماژول های «دروازه» خبر داد. این ماژول ها دور ماه مدار می زنند و در حقیقت فاصله میان اکتشافات فضایی را می کاهند.

 

او دراین باره گفت: ما می خواهیم تعداد زیادی انسان را به فضا بفرستیم. این دروازه ها از ماموریت های کوتاه مدت ۳۰تا ۶۰ روز پشتیبانی می کنند و برای اکتشاف دقیق تر در ماه نقش مهمی دارند. همچنین در سال های بعد، یک ماژول دوم برای حمل فضانوران به مریخ ساخته خواهد شد.  

 

برایدنستین در این باره گفت: نخستین «دروازه» نزدیک ماه است ما تصور می کنیم دومین دروازه  برای انتقال به عمق فضا به کار رود. درهمین راستا همکاری با شرکای تجاری و بین المللی به ما کمک می کند به مریخ برسیم.

 

هدف ما این نیست که به ماه برویم و ثابت کنیم دوباره می توانیم این کار را انجام دهیم. ما می خواهیم آنجا بمانیم. به نظر من «دروازه» به ما کمک می کند  آنجا بمانیم.

 

این درحالی است که در هفته گذشته مدیر ناسا به برنامه ادامه دار اکتشافات انسان در ماه اشاره کرد. به گفته او وجود آب در سطح ماه شانس موفقیت این ماموریت ها را افزایش داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------