کلاغ ها نجاری و ساخت و ساز بلدند!



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, کلاغ ها
کلاغ ها از دیرباز به عنوان موجوداتی باهوش که می توانند اشیای ارزشمند را شناسایی و جمع آوری کنند، مطرح بوده اند. اما حالا توانایی های جدیدی در این پرندگان کشف شده است. 

به گزارش  مهر به نقل از نیواطلس، کلاغ ها حافظه خوبی هم دارند و از جمله می توانند چهره حیوانات و افرادی که قصد شکارشان را داشته اند را شناسایی کنند.

 

اما نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که کلاغ ها می توانند با استفاده از ابزار مختلفی که از گوشه و کنار طبیعت جمع آوری می کنند محصولات خاص و منحصر به فردی تولید کنند و از توانایی ساخت و ساز و نجاری هم برخوردارند.

 

دانشمندان معتقدند کلاغ ها به علت حافظه قوی، مهارت های خاصی برای حل مشکلات و توانایی پیش بینی رویدادهای آینده دارند و نسبت به بسیاری از پرندگان دیگر باهوش تر هستند. اما قدرت آنها برای ساخت ابزار مختلف تا به حال کشف نشده باقی مانده بود.

 

محققان دانشگاه آکسفورد و موسسه آلمانی ماکس پلانک برای اولین بار با بررسی رفتارها و عملکرد 8 کلاغ به این نتیجه رسیدند که آنها توانسته اند با بررسی شرایط جعبه کوچکی که مقداری غذا در یک محفظه کوچک آن جاسازی شده بود،غذای یادشده را به گونه ای از داخل این محفظه بیرون بکشند.

 

در درون این جعبه چند قطعه چوب باریک قرار گرفته بود که کلاغ ها با سرهم کردن این چوب ها و تهیه محصولی گیره مانند با استفاده از آنها توانستند غذای حبس شده در درون محفظه را که تنها از طریق یک شکاف باریک قابل دسترس بود، بیرون بکشند.

 

از این 8 کلاغ، 4 کلاغ با موفقیت از پس سرهم کردن چوب ها و خارج کرن مواد غذایی از درون شکاف محفظه برآمدند و جالب آنکه بعد از کوتاه تر کردن طول چوب ها باز هم کلاغ ها توانستند آنها را سرهم کرده و فرایند قبلی را تکرار کنند. محققان می گویند قصد دارند با انجام آزمایش های بیشتر اطلاعات گسترده تری در مورد انعطاف ذهنی و هوش کلاغ ها جمع آوری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------