تلاش برای تولید قهوه در فضا



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, تولید قهوه در فضا
یک شرکت نوپای فناوری در تلاش است تولید قهوه تلخ برای مصرف انسان را در فضا ممکن کند و دانه های سبز قهوه را در خارج از جو کره زمین به محصول نهایی مبدل کند. 

به گزارش فارس به نقل از تک 2، چند قرنی است که فرایند تولید و آماده سازی قهوه تلخ برای مصرف و جوشاندن توسط انسان تکمیل شده است. اما اینکه انجام چنین کاری در فضا نیز امکان دارد یا خیر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, تولید قهوه در فضا

شرکت نوپای Space Roasters اعلام کرده که تولید محصول نهایی قهوه در فضا انقلابی در این زمینه ایجاد می کند و منجر به ابداع روش های فناورانه ای خواهد شد که تا به حال موجود نبوده اند.

 

این شرکت قصد دارد از گرمای تولید شده در فضا در جریان عبور دانه های قهوه از جو کره زمین و ورود مجدد به آن برای به عمل آوردن دانه های قهوه استفاده کند. این شرکت حتی کپسول های ویژه ای را به این منظور طراحی کرده که قادر به انقال دانه های قهوه به خارج از جو کره زمین و سپس انتقال آنها به داخل آن و گرم کردن دانه های قهوه هستند. در نهایت این کپسول با استفاده از چتر نجات بر روی زمین فرود می آید.

 

تولید کپسول مذکور حدود 500 دلار هزینه دارد و اگر شرکتی حاضر به پرتاب کپسول یادشده به فضا باشد، می توان عملیاتی بودن یا نبودن ایده مذکور را آزمایش کرد. البته هنوز مشخص نیست اجرای کل این فرایند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هست یا خیر. اما هم اکنون حدود 27 نفر برای عملیاتی کردن ایده مذکور تلاش می کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------