تولید بلندگوی بی سیم از کیسه پلاستیک



کیسه های پلاستیک یکی از آلاینده‌های مهم محیط زیست هستند و به علت تجزیه ناپذیری صدها سال در طبیعت باقی مانده و خسارات جبران ناپذیری ایجاد می کنند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، عدم امکان بازیافت کیسه های پلاستیکی دانشمندان را به فکر انداخته تا راهی برای استفاده مجدد از انها پیدا کنند. در این میان یک شرکت خلاق فناوری راهی منحصر به فرد برای این کار یافته است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,بلندگوی بی سیم

 

شرکت Gomi که در برایتون انگلیس فعالیت می کند با جمع آوری انبوهی از کیسه های پلاستیکی از آنها برای تولید بلندگوهای بی سیم کوچک استفاده کرده است. فرایند تولید بلندگوهای یادشده هم نسبتا ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,بلندگوی بی سیم

شرکت سازنده کیسه های پلاستیکی دریافتی را گرما داده و ذوب کرده و سپس آنها را فشرده کرده و به هم می چسباند. نتیجه کار نیز تولید بلندگوهای بی سیم کوچکی است که هر یک از آنها رنگ های متنوعی دارند.

 

برای تولید هر یک از این بلندگوها از حدود 100 کیسه پلاستیکی استفاده می شود و شخصی سازی آنها نیز با توجه به سلیقه و علائق مشتری ممکن است. جمع آوری پلاستیک های مورد نیاز برای این کار با همکاری عمده فروشان محلی و نیز مردم عادی صورت می گیرد.

 

ابعاد این بلندگوهای بی سیم سازگار با بلوتوث 4 برابر 13.8 در 27 در 8 سانتیمتر بوده و با هر بار شارژ باتری می توان به مدت 18 ساعت از آنها استفاده کرد. باتری لیتیومی 20 هزار میلی آمپری و پرت های USB-C، USB و USB 3.0 از جمله امکانات این بلندگو محسوب می شود. قیمت این محصول که اوائل پاییز آینده به بازار می آید، 260 دلار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------