کاوشگر خورشیدی «پارکر» به نزدیک‌ترین فاصله از مرکز خورشید رسید



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,کاوشگر خورشیدی
ناسا اعلام کرد که کاوشگر خورشیدی پارکر برای نخستین بار به نزدیک‌ترین فاصله از مرکز خورشید رسید. 

به گزارش فارس، کاوشگر خورشیدی «پارکر»، با تلاش مهندسان و بررسی تمام فاکتورها روز 12 آگوست 2018 برای لمس خورشید به فضا پرتاب شد.

 

براساس گزارش «ناسا»، این فضاپیمای بدون سرنشین در 29 اکتبر 2018 به فاصله 42.73 کیلومتر از سطح خورشید رسید و روز 4 آوریل سال 2019 با موفقیت به نزدیک‌ترین نقطه از خورشید با نام « حضیض خورشیدی» رسید. پارکر با سرعت 213.200 مایل بر ساعت حول مدار خورشید می‌چرخد و با عبور از 15 میلیون مایل از خورشید نخستین شیء ساخت دست انسان است که تاکنون به نزدیکترین نقطه از خورشید رسیده است.

 

اوج و حضیض خورشیدی موقعیتی در مدار زمین یا هر جِرم دیگر به دور خورشید است که در آن، جرم مورد نظر در دورترین و نزدیک‌ترین فاصله از مرکز خورشید قرار گیرد.

 

 پارکر مجهز به چهار ابزار برای تصویربرداری از بادهای خورشیدی و همچنین بررسی میدان‌های مغناطیسی، پلاسما و ذرات پرانرژی است، علاوه بر این پارکر یک سیستم خنک کننده‌ای دارد که مانند رادیاتور عمل می‌‌‌کند و 5 لیتر آب تحت فشار خواهد داشت. این سیستم به دلیل وجود ترکیبی از آب و الکترونیک که در خود دارد همانند دیگر سیستم‌هایی که پیش از این در فضاپیما استفاده شده نخواهد بود.

 

در این زمینه «نیکولاس پنکین» مدیر عملیاتی ماموریت کاوشگر پارکر گفت: ما منتظر دریافت اطلاعات علمی از این کاوشگر در هفته‌های آینده هستیم، این اطلاعات به تیم کمک می‌کند تا به جستجوی رمز و رازهایی از خورشید ادامه دهند.

 

وی افزود: همچنین این اطلاعات به دانشمندان کمک می‌کند که درک کنند چرا اتمسفر خورشید از سطح آن بسیار گرم‌تر است، آنان انتظار دارند به اکتشافات غیرمنتظره‌ای نیز دست یابند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------