تولید فضاپیمای خودران برای اکتشاف در سیارک ها



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,فضاپیمای خودران
آژانس فضایی اروپا به دنبال صرف میلیون ها یورو هزینه برای طراحی یک فضاپیمای خودران به نام هرا است تا اکتشافاتی بی سابقه را در سیارک "دیدیموس " انجام دهد.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، آژانس فضایی اروپا به دنبال صرف میلیون ها یورو هزینه برای طراحی یک فضاپیمای خودران به نام هرا است تا اکتشافاتی بی سابقه را در سیارک "دیدیموس " انجام دهد.

 

 این فضاپیما مجهز به سیستم های ناوبری و هدایت خودران خواهد بود که بدون نیاز به دخالت انسان یا کنترل از مرکز زمینی می توانند ماموریت های محوله را انجام دهند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,فضاپیمای خودران

این اولین بار است که یک فضاپیما برای گشت و گذار بر سطح یک سیاره دوردست نیازی به کنترل زمینی ندارد. تولید این فضاپیما بخشی از یک طرح بزرگ دیگر است که در قالب آن برای طراحی سیستم های دفاع از زمین در برابر برخورد سیارک ها یا اجسام فضایی ناشناخته تلاش می شود.

 

سیارک دیدیموس صخره ای به طول 160 متر است که به دور صخره ای بزرگتر به طول 780متر در حال گردش است. قرار است هرا تغییرات مدار گردش دیدموس را نیز بررسی کرده و در مورد ترکیبات سطح این سیارک هم تحقیقاتی انجام دهد. قرار است هرا در فاصله 30 تا 8 کیلومتری از سطح سیارک دیدیموس مستقر شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------