کشف ماده تاریک در آب منفی صفر درجه



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, ماده تاریک
محققان به تازگی موفق به کشف ماده تاریک در آب منفی صفر درجه شدند. 

به گزارش فارس، اگرچه ماده تاریک حدود 85 درصد از کل مواد را تشکیل می‌دهد اما هنوز به طور مستقیم شناسایی نشده است. همیشه سیستم‌های بسیار حساس در انتظار حرکت ذرات ماده تاریک به هنگام اثر متقابل‌شان بودند. در حال حاضر محققان دانشگاه نیویورک ماده تاریک را با استفاده از آب فوق‌العاده سرد پیدا کردند.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، برخلاف باور عمومی، سرد شدن آب در دمای زیرصفر درجه سانتی‌گراد بدون یخ زدن امکانپذیر است و برای تشکیل کریستال‌های یخ، مولکول‌های آب نیاز به سطح جامدی دارند تا به آن متصل شده و کریستال‌های یخی بیشتری را تولید کنند، این فرایند فراسرمایش نام دارد.

 

گفتنی است؛ آب بسیار سرد به طور ناگهانی یخ نمی‌زند و زمانی که مولکول‌های آب به هم ریخته شده، کریستال‌های یخی به سرعت تشکیل می‌شود. از طرفی ذرات خاصی وجود دارند که پس از برخورد با مولکول‌های آب می‌توانند منجر به یخ‌زدگی این نوع آب شوند. محققان اعلام کردند که ممکن است این ذرات، ماده تاریک باشند.

 

محققان در آزمایشات خود آب بسیار سرد را تا منفی 20 درجه سانتی‌گراد سرد کردند و سپس آن را در معرض انواع خاصی از ذرات قراردادند. آنها دریافتند که برخی ذرات باعث انجماد آب می‌شود.

 

«متیو سیداجیز» سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: ما موفق به کشف ویژگی جدیدی از آب بسیار سرد شدیم و برخی ذرات را پیدا کردیم که باعث انجماد می‌شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------