کشف گازهای سمی با پهپاد ریزنقش



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,گازهای سم
نشت گازهای سمی یکی از خطرات مهم برای حفظ جان انسان‌ها محسوب می‌شود و لذا محققان اسپانیایی پهپاد کوچکی را برای شناسایی موارد نشت گاز تولید کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، نشت گازهای سمی یکی از خطرات مهم برای حفظ جان انسان ها محسوب می شود و لذا محققان اسپانیایی پهپاد کوچکی را برای شناسایی موارد نشت گاز تولید کرده اند. این پهپاد که به SNAV شهرت یافته تنها 35 گرم وزن دارد و بر مبنای امکانات پهپاد کریزی فایل2 ساخته شده است. 

 

گروهی از پژوهشگران دانشگاه بارسلونا با ارتقای طراحی پهپاد مذکور توانسته اند محصول نهایی را ابداع کنند. پهپاد جدید برای شناسایی آلودگی و نشت گاز به حسگرهای گاز MOX مجهز است و در عرض یک دقیقه می تواند مراکز تجمع گازهایی مانند دی اکسیدکربن،متان و برخی گازهای دیگر مانند اتانول، استون و بنزن را شناسایی کند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,گازهای سم

علاوه بر شناسایی حجم گاز، می توان از این پهپادها برای کشف نقاط تجمع گونه های مختلف گاز بهره گرفت. پهپاد یادشده برای تسهیل فعالیت در محیط های دربسته و در شرایطی که جی پی اس در دسترس نیست از امواج رادیویی استفاده می کند و در آزمایش هایی که تا به حال انجام شده موفقیت های زیادی داشته است.

 

تا به حال شش دستگاه از این پهپاد برای شناسایی گازهای سمی تولید شده که همگی از قابلیت برقراری ارتباط با یکدیگر برخوردار هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------