عجیب و غریب‌ترین ستاره‌هایی که تاکنون کشف شده‌اند + تصاویر



اگر به دنیای ستارگان علاقه‌مند هستید، عجیب و غریب‌ترین ستاره‌هایی را که تاکنون کشف شده‌اند در اینجا ببینید. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ستاره‌ها مهمترین اجسام آسمانی جهان هستند. این اجسام درخشان به خودی خود جذابند و ما غالباً آن‌ها را به عنوان توده‌های بزرگ داغ، گرد و مملو از هیدروژن و هلیوم تصور می‌کنیم؛ اگرچه همه آن‌ها همیشه اینگونه نیستند.

 

اخترشناسان ستاره‌های زیادی را کشف کرده‌اند که تصور ما را از آن‌ها تغییر می‌دهد. این اکتشافات عجیب و غریب گاهی بسیار جالب هستند.

 

ستاره تخم مرغی شکل 

اینتروگا ستاره تخم‌مرغی شکلی است که ۲۵ سال نوری از ما فاصله دارد. این ستاره یکی از محبوب‌ترین ستاره‌هایی است که اخترشناسان آن را مطالعه می‌کنند. وگا به دلیل سرعت چرخش فوق‌العاده خود شکل عجیب و غریبی دارد.

 

سرعت چرخش این ستاره آنقدر زیاد است که یک دور چرخش حول محور خود را فقط در ۱۲ و نیم ساعت انجام می‌دهد، در حالی که خورشید چنین چرخشی را در ۲۷ روز انجام می‌دهد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, عجیب و غریب‌ترین ستاره‌ها

دو ستاره عظیم که با هم ادغام شدند

اخترشناسان بیش از یک دهه قبل ستاره‌ای عظیم را که ۱۳ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد، کشف کردند. ستاره بزرگتر ۳۸ برابر خورشید است، در حالی که ستاره کوچکتر از آن ۳۲ برابر خورشید است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, عجیب و غریب‌ترین ستاره‌ها

ستاره‌ای با بازو‌های مارپیچ

وقتی به بازو‌های مارپیچی فکر می‌کنیم، کهکشان‌هایی مانند راه شیری را تصور می‌کنیم. اما با این حال، ستاره SAO ۲۰۶۴۶۲ هم دو بازوی مارپیچی دارد. این ستاره در صورت فلکی لوپوس (گرگ) در فاصله ۴۶۰ سال نوری از زمین قرار دارد و با صفحه‌ای بسیار گسترده ساخته شده از گرد و غبار و گاز احاطه شده است. ستاره‌شناسان گمان می‌کنند که دو بازوی مارپیچ این ستاره از دو سیاره جدید که در داخل دیسک در حال توسعه هستند تشکیل شده است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, عجیب و غریب‌ترین ستاره‌ها

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------