جستجوی حیات در مریخ با الهام از فسیل ها



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, حیات در مریخ
محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس برای ارتقای کارآیی روش های جستجوی حیات در مریخ به فسیل های باستانی متوسل شده اند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این پژوهشگران در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که برخی فسیل های باستانی ممکن است باقیمانده های ارگانیسم های زنده نباشند و در عمل باقیمانده ذخایر معدنی طبیعی باشند. کشف یادشده می تواند الهام بخش محققان و ستاره شناسان برای یافتن نشانه هایی از حیات در سیاره سرخ رنگ باشد.

 

محققان امیدوارند بتوانند فسیل هایی مشابه را در سیاره مریخ بیابند و در نهایت به همین شیوه از راز حیات در میلیاردها سال قبل در سیاره سرخ رنگ مریخ رمزگشایی کنند. یافتن فسیل هایی از میکروب ها یا مجموعه هایی از باکتری ها نیز بدین منظور بسیار یاری رسان خواهد بود.

 

این نوع فسیل ها قبلا در برخی معادن قدیمی بر روی کره زمین یافته شده اند و محققان بر این باورند مریخ نوردهایی که طی یک دهه آینده به سیاره سرخ رنگ فرستاده می شوند هم قابلیت یافتن نمونه های مشابه را دارند. ممکن است فعل و انفعال های ریزارگانیسم های باستانی در خاک مریخ به شکل فسیل شده قابل بازیافت باشد و از این طریق گونه های جانوری زنده در آن شناسایی شوند.

 

این نوع فسیل ها بر روی کره زمین علاوه بر معادن در عمق دریاها هم شناسایی شده اند و باعث افشای اطلاعاتی ارزشمند و دست اول از دنیای باستان شده اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------