چاپ اسکلت سه بعدی حشرات برای ساخت ربات های منعطف



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,حشرات
حشرات از اسکلت های منحصر به فرد و منعطفی برخوردار هستند و محققان قصد دارند با چاپ سه بعدی این اسکلت ها ربات هایی پیشرفته با کارآیی بیشتر بسازند.

به گزارش مهر به نقل از تک اکسپلور، اسکلت های خاص حشرات باعث می شود تا آنها بتوانند حرکاتی پیچیده انجام دهند که انسان ها از انجامشان عاجز هستند. لذا تولید و چاپ سه بعدی اسکلت های بدن حشرات زمینه ساز تولید ربات هایی با قابلیت های بی سابقه خواهد شد.

 

تا به حال تلاش هایی برای تولید ربات با الهام از اسکلت بدن حشرات صورت گرفته، اما این روش ها فعلا بسیار پرهزینه بوده و مستلزم استفاده از مواد و اقلام گران قیمت است. لذا تولید انبوه ربات های مبتنی بر اسکلت حشرات بدین شیوه مقرون به صرفه نیست.

 

از همین رو، محققان دانشگاه کالیفرنیا فرایند جدیدی را برای طراحی و ساخت ربات های الهام گرفته از حشرات ابداع کرده اند که مبتنی بر چاپ سه بعدی اسکلت بدن آنهاست. این فرایند با استفاده از مواد ارزان قیمت و چاپگرهای سه بعدی عادی صورت می گیرد و محصول نهایی مستحکم بوده و زمان زیادی نیز برای تولید آن نیاز نیست.

 

 

 

اجرای مراحل مختلف این طرح هم توسط افراد متخصص و هم توسط افراد عادی ممکن است و پژوهشگران در گام اول یک ربات کوچک چهارپا را به همین شیوه تولید وعرضه کردند. آنان می گویند با توسعه این روش کپی برداری از اسکلت بسیاری از حشرات برای تولید ربات های تخصصی ممکن خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------