تزئین لباس‌ها با نمایشگرهای کاغذی-الکترونیکی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, نمایشگرهای کاغذی الکترونیکی
فناوری جدید نمایشگرهای کاغذی-الکترونیکی رنگی و قابل انعطاف که منجر به ابداع پنل‌های موسوم به "oTFT" شده‌اند، به زودی می‌توانند زینت بخش لباس‌ها و پوشیدنی‌های ما شوند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، هر زمان که پاندمی کووید-۱۹ مهار شود و باند فرودگاه‌های پاریس، لندن، میلان و نیویورک دوباره پذیرای طراحان و علاقه‌مندان به صنعت مد و فشن شود، ممکن است طراحان این بار با نمایشگرهای کاغذی-الکترونیکی(ePaper) رنگی منعطف پا به نمایشگاه‌ها و سالن‌های مد و زیبایی بگذارند.

 

دو شرکت "ای اینک"(E Ink) و  "پلاستیک لاجیک"(Plastic Logic) با همکاری یکدیگر موفق به ابداع نخستین پنل‌های این‌چنینی براساس فناوری "Advanced Color ePaper "(ACeP)  شده‌اند.

 

این نمایشگرهای "آلی بدون شیشه ترانزیستوری نوار نازک"(oTFT)  سبک و بسیار کم مصرف هستند. شرکت "ای اینک" ادعا می‌کند که این نمایشگرها از نمایشگرهای TFT مبتنی بر شیشه، بادوام‌تر، نازک‌تر و سبک‌تر هستند که به گفته این شرکت، نمایشگرهای "oTFT" را برای لباس‌ها و پوشیدنی‌ها ایده آل می‌کند.

 

به عنوان مثال، طراحان می‌توانند این نمایشگرها را در البسه و جواهرات هوشمند تعبیه کنند.

 

اولین نمونه از این نمایشگر جدید دارای یک صفحه نمایش ۲.۱ اینچی با وضوح ۲۴۰ در ۱۴۶ پیکسل و پشتیبانی از شش رنگ از جمله سیاه و سفید است. همچنین مجهز به کنترل کننده تک تراشه "Ultrachip UC۸۱۵۶ " است.

 

این نمایشگرهای جدید موسوم به "Legio" مطمئناً پتانسیل بالایی دارند، مخصوصاً اگر راه خود را به لباس‌ها و پوشیدنی‌های هوشمند پیدا کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------