نخستین پرواز تاریخی خودروی پرنده برقی مسابقه‌ای



خودروی پرنده برقی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
یک خودروی پرنده برقی مسابقه‌ای ساخته شده توسط شرکتی به نام "ایر اسپیدر"(Airspeeder) قبل از شروع مسابقات در سال ۲۰۲۲، نخستین پرواز خود را تجربه کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت "ایر اسپیدر"(Airspeeder) شرکتی است که یک خودروی پرنده مسابقه‌ای عمودپرواز(eVTOL) معرفی کرده است که اولین پرواز تاریخی خود را به تازگی انجام داده است.

 

این خودروی پرنده موسوم به "آلائودا ایروناتیکس ام‌کا۳"(Alauda Aeronautics Mk۳) اصطلاحا یک مولتی‌کوپتر عمودپرواز بدون خلبان است که در نخستین پرواز خود در صحرای استرالیای جنوبی از راه دور کنترل و هدایت شد و سازمان ایمنی هواپیمایی کشوری این کشور نیز در آنجا حضور داشت.

 

اولین پرواز خودروی پرنده این شرکت زمینه را برای اولین مسابقات خودروهای پرنده در اواخر سال جاری فراهم می‌کند. این شرکت قصد دارد مسابقات خودروهای پرنده برقی خود را که از راه دور هدایت می‌شوند تحت عنوان "EXA" برگزار کند.

 

این شرکت می‌گوید که این مسابقات با حداکثر چهار تیم با دو خلبان از راه دور در هر تیم تشکیل خواهد شد و به عنوان پیش درآمدی بر مجموعه مسابقات آزمایشی خواهد بود.

 

"ایر اسپیدر" قبلاً اعلام کرده بود که اولین مسابقات خودروهای پرنده برقی سرنشین‌دار جهان از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

 

"آلائودا ایروناتیکس ام‌کا۳" تنها ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و با یک پیشرانه الکتریکی ۹۶ کیلوواتی حرکت می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا حداکثر ۲۰۱ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

 

این شرکت همچنین می‌گوید خودروی پرنده آن کاملاً برقی است و بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده و امکان تعویض باتری آن تنها در ۲۰ ثانیه وجود دارد.

 

"مت پیرسون" بنیان‌گذار "ایر اسپیدر" در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که این شرکت می‌خواهد همان نقشی را داشته باشد که پیشگامان مسابقات "فرمول یک" تقریباً یک قرن پیش در ایجاد توسعه فنی و ایجاد پذیرش عمومی برای یک انقلاب جدید داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------