تصویر جدید کاوشگر چینی از مریخ



کاوشگر چینی ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
سازمان ملی فضایی چین، هم‌زمان با نخستین سالگرد راه‌اندازی فضاپیمای تیان‌ون-۱ تصاویر جدیدی از مریخ را که توسط این کاوشگر کشور گرفته شده منتشر کرد.

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، سازمان ملی فضایی چین، تصاویر جدیدی از مریخ را که توسط کاوشگر تیانوان -۱ این کشور گرفته شده منتشر کرد.

 

این تصاویر هم‌زمان با نخستین سالگرد راه‌اندازی آن متشر شده و تصاویر جدیدی از تپه های شنی در مریخ را به نمایش می‌گذارد. 

 

کاوشگر چینی ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

مدارگرد تیان‌ون-۱ چین که قرار است چین را جزء قدرت‌های برتر فضایی قرار دهد، از یک دوربین با وضوح بالا بهره می‌برد و به عنوان یک نقطه ارتباطی بین مریخ‌نورد و تیم کنترل ماموریت در چین عمل می‌کند. از طرف دیگر، این مریخ‌نورد دارای تجهیزات گسترده‌ای از جمله ابزارهای هواشناسی و سطح‌شناسی، دوربین‌ها و رادار است که مخازن مخفی آب را در زیر سطح باستانی مریخ جستجو می‌کند.

 

مأموریت تیانوان -۱ در ژانویه ۲۰۱۶ به تصویب رسید و کاوشگر در ۲۳ جولای سال ۲۰۲۰ ( ۲ مرداد) به فضا پرتاب شد و پس از آن مانورها و برنامه‌هایی که برای آن تعریف شده بود را در سیاره سرخ اجرا کرد.

 

در ۱۱ ژوئن ، سازمان ملی فضایی چین مراسمی را به نشانه موفقیت کامل اولین مأموریت چین در مریخ برگزار کرد؛ تا ۲۳ ژوئیه (۱مرداد)، سطح‌نورد «ژورونگ» که به فضاپیمای  تیانوان -۱ متصل بود  ۶۸ روز مریخی کار کرده و در کل ۵۸۵ متر مسافت را طی کرده است. این سطح‌نورد حدود ۳۷۸ میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------