ناسا مکان فرود "شکارچی آب" را اعلام کرد



ناسا,اخبار علمی ,خبرهای علمی
ناسا ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری باشکوه از ماه منتشر کرد و نوشت: امشب ماه کامل است و این زمانی مناسب است تا محل فرود ماه نورد شکارچی آب خود موسوم به "وایپر"(VIPER) را اعلام کنیم. 

⁣به گزارش ایسنا، ماه نورد "وایپر" ما در نزدیکی لبه غربی دهانه نبیل قطب جنوب ماه فرود خواهد آمد. در آنجا وایپر به بررسی و جستجو یخ آب و سایر مواد خواهد پرداخت تا اطلاعات بیشتر جدیدی از ماه در اختیار دانشمندان قرار دهد.

 

"وایپر" در آنجا به دنبال یخ‌آب خواهد گشت. همچنین با استفاده از چهار ابزار علمی خود به جمع‌آوری نمونه‌ها و تجزیه و تحلیل خواهد پرداخت که به محققان ناسا کمک می‌کند تا دریابند که آیا ماه دارای آب کافی برای انجام مأموریت‌های آینده است یا خیر.

 

ناسا در ادامه نوشت: اکتشافات وایپر به ما کمک خواهد کرد تا دریابیم چگونه می‌توانیم از منابع ماه برای انجام ماموریت‌های آینده مانند آرتمیس استفاده کنیم.

 

به گفته ناسا، "وایپر" به اندازه یک خودروی حمل وسایل گلف است و تجهیزات مخصوصی دارد که توسط آنها می‌تواند آب زیر سطح ماه را شناسایی کند. هنگامی که "وایپر" وجود آب زیر ماه را تشخیص دهد، از مته مخصوص خود موسوم به "تریدنت"(TRIDENT) برای حفاری و یافتن آب استفاده می‌کند. تریدنت، مته‌ای به طول یک متر است که می‌تواند نمونه‌های مورد نیاز برای بررسی را از دل خاک بیرون بیاورد.

 

گفتنی است سال ۲۰۲۰ ناسا شرکت رباتیک فضایی "استروباتیک" را در یک قرارداد ۱۹۹.۵ میلیون دلاری برای همکاری در پروژه "وایپر" به عنوان همکار خود انتخاب کرد. "جان تورنتون"(John Thornton) مدیرعامل "استروباتیک" گفت: این افتخار و مسئولیت بزرگی است که توسط ناسا برای همکاری در این پروژه ملی و مهم انتخاب شده‌ایم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------