ناسا از کشف ۳۰۱ سیاره فراخورشیدی جدید خبر داد



ناسا  ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) موفق به کشف ۳۰۱ سیاره فراخورشیدی جدید شدند. سیاره های فراخورشیدی سیاره هایی هستند که در خارج از منظومه شمسی قرار دارند. 

به گزارش  ایرنا  از خبرگزاری یونایتدپرس، این اکتشافات جدید  مجموع سیاره های فراخورشیدی تایید شده را از زمان کشف اولین سیارات در اواسط دهه ۱۹۹۰،  به چهار هزار و ۵۶۹ سیاره می رساند.

 

ناسا اعلام کرد که این اکتشافات را می توان به شبکه جدیدی به نام ExoMiner نسبت داد که از ابررایانه ناسا به نام Pleiades استفاده می کند و می تواند سیارات فراخورشیدی واقعی را از انواع مختلف سیاره های فراخورشیدی فریب دهنده یا «مثبت های کاذب» تشخیص دهد.

 

شبکه ExoMiner مکمل کارشناسانی است که در تجزیه و تحلیل داده ها و رمزگشایی آنچه که یک سیاره است و آنچه که سیاره نیست، حرفه ای هستند. ناسا یک آرشیو آنلاین دارد که حاوی جزییات اکتشافات سیاره فراخورشیدی است.

 

در همین حال، مطالعه‌ای توسط دانشگاه پردو در سال ۲۰۱۹ نشان داد اخترشناسان دو سیاره فراخورشیدی را شناسایی کرده‌اند که حتی می‌توانند از حیات پشتیبانی کنند. در همان سال، دو دانشمند به دلیل کشف یک سیاره فراخورشیدی که به دور یک ستاره از نوع خورشیدی می چرخد، جایزه نوبل فیزیک را دریافت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------