برنده مسابقه جنس سالم‌تر کیست؟



آلرژی و آسم,تاثیرتفاوت‌های جنسیتی در خطر ابتلا به بیماری

برنده مسابقه جنس سالم‌تر کیست؟

زنان بزرگسال بیشتر در معرض خطر بالای ابتلا به آلرژی‌ها، آسم و بیماری‌های خود ایمنی قرار دارند.

به گزارش ایسنا ، تفاوت‌های فراوانی بین زنان و مردان وجود دارد و زمانی که موضوع سلامتی مطرح می‌شود یک جنس بیشتر دچار آلرژی و آسم می‌شود.

به گفته رناتا انگلر، متخصص آلرژی، تعداد بیشتری از مردان پیش از بلوغ در مقایسه با زنان مبتلا به آسم و آلرژی غذایی و ورم غشا مخاط بینی قرار دارند اما زمانی که زنان وارد بزرگسالی و جوانی می‌شوند، بیشتر به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.

دلایل تفاوت‌های جنسیتی در خطر ابتلا به بیماری و واکنش‌های ایمنی پیچیده بوده و با بالا رفتن سن متغیر است.

واکنش‌های ایمنی IgG به واکسن‌ها در زنان در مقایسه با مردان افزایش می‌یابد و سطوح IgE در مردان مبتلا به آسم نسبت به زنان بالاتر است.

پیغام مهم این است که به منظور ارتقای مراقبت از بیماران، ارتقا درک و تاثیر تنوع جنسیتی بر روی تشخیص، درمان و نتایج لازم است.

با این حال، دکتر انگلر معتقد است در اهمیت تقاوت‌های جنسیتی در ایمنی‌شناسی و آلرژی نباید اغراق شود، زیرا پزشکی مبتنی بر جنسیت ارتفا یافته و تاکتیک‌های تحقیقاتی می‌تواند برای هر دو گروه زنان و مردان به صورت مشابه کارآمد باشد.

ژنتیک و هورمون‌های جنسی نقش مهمی را در تعیین ابتلای فرد به آلرژی و آسم ایفا می‌کنند و چنانچه والدین مبتلا به هر یک از این بیماری‌های مزمن باشند، فرزندان آن‌ها در معرض خطر افزایش‌یافته‌ای هستند.

به گفته انگلر، درمان مناسب شامل نه فقط التیام علائم، بلکه یافتن منبع رنج و توسعه طرح‌های مراقبتی برای اجتناب از تشدید علائم است.

جزئیات این مطالعه در «نشست علمی سالانه کالج آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی امریکا» ارائه شد.
/ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------