معرفی جاذبه‌های کهن گرجستان که در حال ویرانی هستند!



چکیده : تا به حال در مورد ویران شدن برخی از جاذبه‌های کهن و ارزشمند گرجستان چیزی شنیده‌اید؟ مسلما هر کسی که با تور گرجستان به این کشور سفر کرده باشد از همه جاذبه‌های آن دیدن کرده و متوجه فرسوده بودن بیشتر آن‌ها شده است. همراه ما باشید تا با قدیمی‌ترین و کهن‌ترین جاذبه‌های گرجستان آشنا شوید.

 

تا به حال در مورد ویران شدن برخی از جاذبه‌های کهن و ارزشمند گرجستان چیزی شنیده‌اید؟ مسلما هر کسی که با تور گرجستان به این کشور سفر کرده باشد از همه جاذبه‌های آن دیدن کرده و متوجه فرسوده بودن بیشتر آن‌ها شده است. به تازگی یکی از این جاذبه‌های کهن و قدیمی به اسم کلیسای انجیل سرخ فروریخته و از بین رفته است. این خبر که بسیار حاشیه‌ساز شده است، بهانه‌ای شد تا با این کلیسا و دیگر جاذبه‌های کهن گرجستان آشنا شویم. اگر با تور تفلیس یا گرجستان به این کشور سفر کردید، بازدید از این جاذبه‌های کهن را فراموش نکنید! همراه ما باشید تا با قدیمی‌ترین و کهن‌ترین جاذبه‌های گرجستان آشنا شوید.

 

جاذبه‌های کهن گرجستان

 

کلیسای انجیل سرخ؛ کلیسای ارمنی گرجستان

کلیسای ارمنی در اواخر دهه 1700 در یکی از محله‌های قدیمی و تاریخی تفلیس که بیشتر ارمنی‌ها آنجا ساکن بودند ساخته شد. این کلیسا توسط مردم محلی بنا شده و حدود 40 متر ارتفاع داشت. مدتی پس از تکمیل این کلیسا، شکاف‌هایی در دیواره‌های آجری آن ایجاد شد و در سال 1989 گنبد آن فروریخت. جالب است بدانید بارها در مورد این کلیسا به مقامات گرجستان توسط مردم محلی هشدار داد شد؛ اما اقدامی صورت نگرفت. در حال حاضر نیز چیزی جز بقایای فروریخته از این کلیسا باقی نمانده است. اگر با تور گرجستان یا تور تفلیس به این منطقه سفر کنید می‌توانید بقایای آن را ببینید.

 

صومعه گلاتی؛ شاهکار عصر طلایی گرجستان

مردم گرجستان به این صومعه قدیمی لقب شاهکار عصر طلایی داده‌اند. این صومعه قدیمی‌ترین و مهم‌ترین صومعه کشور گرجستان است که در سال 1106 ساخته شد. جالب است بدانید این جاذبه در یونسکو ثبت شده است و یکی از مسائل جالب در خصوص آن موقعیت مکانی‌ست که دارد. این صومعه روی تپه قرار گرفته است و به عقیده محلی‌ها نزدیک‌ترین محل به خداست.

 

کلیسای سوتیتسخولی؛ جاذبه کهنی دیگر در گرجستان

کلیسای سوتیتسخولی یکی دیگر از جاذبه‌های کهن گرجستان است که اگر بازسازی نمی‌شد مسلما بعد از کلیسای سرخ از بین می‌رفت. این کلیسا قدمتی طولانی داشته و ساخت آن به قرون وسطی باز می‌گردد. بنای اصلی کلیسای سوتیتسخولی در سال 1029 ساخته شده است و جاذبه‌ای بسیار قدیمی و زیباست.

 

قلعه ناریکالا؛ قلعه‌ای روی ارتفاع

 

قلعه ناریکالا در گرجستان

 

قلعه ناریکالا مهم‌ترین نقطه گرجستان محسوب می‌شود. قدمت این قلعه بسیار طولانی بوده و به قرن 4 میلادی باز می‌گردد. این قلعه روی ارتفاع تپه‌های اطراف تفلیس ساخته شده است و با رفتن به آنجا می‌توانید گرجستان را در ارتفاع مشاهده کنید. بخش‌های زیادی از این قلعه در طی زمان نابود شده است و اگر بازسازی نشود در آستانه نابودی قرار می‌گیرد.

 

صومعه جواری؛ نمادی از مشهورترین بناهای تاریخی گرجستان

صومعه جواری از دیگر جاذبه‌های قدیمی گرجستان است که روی تپه‌ای مشرف به متسختا ساخته شده است. این صومعه به عنوان مشهورترین صومعه گرجستان شناخته می‌شود و نمایی خیره‌کننده از گرجستان را به نمایش می‌گذارد. پیشنهاد می‌کنیم از این صومعه قدیمی و تاریخی در تور ارمنستان دیدن کنید.

 

صومعه بودبه؛ جاذبه‌ای تاریخی و مذهبی

صومعه بودبه از دیگر جاذبه‌های تاریخی و مذهبی شهر سیغناغی گرجستان است. جالب است بدانید این صومعه قدیمی توسط پادشاه گرجستان ساخته شده است و در میان جاذبه‌های گرجستان خودنمایی می‌کند. در این صومعه شاهد دو کلیسا و چند بخش دیگر هستیم که تزئینات زیبا و نقاشی‌های جالبی در آن وجود دارد. جالب است بدانید این صومعه دیدنی در تپه‌های سبز و باغ‌های انگور ساخته شده است و منظره‌ای خیره‌کننده و دیدنی دارد. این صومعه اگرچه قدیمی و تاریخی است؛ اما برای مسیحیان مکانی مقدس به شمار می‌رود.

 

صومعه موتسامتا؛ مکانی قدیمی و فرهنگی

 

صومعه موتسامتا از جاذبه های گرجستان

 

اگر می‌خواهید مکان قدیمی و جالب دیگری را در کشور ارمنستان ببینید، سری به صومعه موتسامتا بزنید. این صومعه در شهر کوتائیسی گرجستان قرار گرفته است و توسط پادشاه میران ساخته شده است. جالب است بدانید گرجی‌ها از این صومعه به عنوان یک مکان فرهنگی و معنوی یاد می‌کنند. معماری زیبا و منحصر به فرد این صومعه سبب شده تا نظر بسیاری از گردشگران جلب آن شود. همچنین لازم است بدانید این صومعه زیبا در میان فهرست آثار تاریخی جهان یونسکو ثبت شده است. از این جاذبه تاریخی به عنوان قدیمی‌ترین جاذبه گردشگری گرجستان یاد می‌شود.

 

تور گرجستان؛ بازدید از اماکن تاریخی و کهن این کشور

سفر به گرجستان فرصتی استثنایی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و کهن است. با تور گرجستان می‌توانید با هزینه‌ای مقرون به صرفه به این کشور سفر کرده و از اماکن تاریخی آن دیدن کنید. جالب است بدانید بیشتر اماکن تاریخی این کشور در تفلیس است؛ بنابراین می‌توانید در تور تفلیس به تنهایی شرکت کرده و از سایر اماکن این کشور دیدن نمایید. لحظه آخر به عنوان یک سایت گردشگری معتبر، انواع تور گرجستان را با قیمتی مقرون به صرفه از چندین آژانس گردشگری برگزار می‌کند. برای اطلاع از قیمت و امکانات این تور به این سایت مراجعه کنید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024