بهترین مقاصد پاییزی ترکیه



پاییز شاید مناسب‌ترین فصل برای سفر به ترکیه باشد. مقاصد پاییزی ترکیه بسیارند؛ مانند استانبول. دریافت تور استانبول پاییز۱۴۰۲ شانسی بی نظیر برای سفر به این شهر است.

ترکیه یکی از زیباترین کشورهای آسیایی_اروپایی است و این زیبایی این کشور در فصل پاییز دوچندان می‌شود.

 

بسیاری از نقاط ترکیه از نظر فرهنگی، بسیار به ایران شباهت دارد و دارای پشتوانه‌ی تاریخی پر شکوهی است. ترکیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد آسیایی است و همه ساله اقدام به جذب توریست‌های زیادی از نقاط مختلف جهان می کند. هم‌چنین برای سفر به ترکیه شاید هیچ فصلی به اندازه‌ی پاییز مناسب نباشد. از جمله مواردی که موجب می‌شود شما در پاییز رضایت بیشتری از سفر به این کشور داشته باشید، عبارتند از:

 

- ترکیه از نظر آب و هوایی، جزو کشورهای گرمسیر محسوب می‌شود، پاییز احتمالاً گزینه‌ی زمانی مناسب‌تری به حساب بیاید. در پاییز هوا به میزان قابل توجهی معتدل‌تر است.

 

- در فصل‌های دیگر به احتمال زیاد شاهد شلوغی بیش از حد شهرهای بسیار مهم و جاذبه‌های گردشگری این کشور خواهید بود و ممکن است آن‌طور که باید رضایت شما جلب نشود.

در ادامه به معرفی بهترین مقاصد پاییزی ترکیه می‌پردازیم.

 

بهترین مقاصد پاییزی ترکیه

 

آنتالیا

آنتالیا نسبت به شهرهای دیگر ترکیه، از نظر آب و هوایی معتدل‌تر است و می‌توان گفت آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. اگر شما هم یکی از طرفداران تفریحات ساحلی هستید، آنتالیا برای شما مقصدی فوق‌العاده است.

 

آنتالیا علاوه بر تفریحات متنوع ساحلی، دارای هتل‌های بسیار شیک و مجلل با خدمات و امکانات رفاهی عالی است. از جمله سواحل معروف آنتالیا که سرشار از تفریحات متنوع است، می‌توان به ساحل فالسیس، چیرالی و کنیالتی اشاره کرد.

تور آنتالیا پاییز 1402 ، بهترین گزینه ای است که می‌توانید به آنتالیا سفر کنید و از سفر خود بیشترین بهره را ببرید.

 

آلانیا

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که از لحاظ تاریخی بسیار حائز اهمیت است، آلانیا است که در زمان حکمرانی سلجوقیان بنا شده است. یکی از بناهای بسیار مهم آلانیا، برج قرمز است که بین محلی‌ها به Kizilkule معروف است و در حال حاضر از آن به عنوان موزه‌ی قوم‌شناسی استفاده می‌شود.

 

شاید تا کنون نام ساحل کلئوپاترا به گوشتان خورده باشد! جالب است بدانید که این ساحل مربوط به شهر آلانیا است و رو به روی غاری به نام غار داملاتاش قرار دارد.

علاوه بر آن مناطق جذاب دیگری نیز در آلانیا هستند که ارزش بازدید بالایی دارند.

برای اینکه هیچ یک از جاذبه‌های آلانیا را از قلم نیندازید، پیشنهاد ما به شما سفر با تور آلانیا پاییز 1402 است.

 

کوش آداسی

شهری ساحلی واقع در 80 کیلومتری ازمیر که به دلیل آب‌های کریستالی‌‌اش شهرت بسیار زیادی دارد.

در صورتی که کوش آداسی را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کردید، مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد؛ خصوصاً اگر با تور کوش آداسی پاییز 1402 سفر کنید.

این شهر سرشار از سرگرمی‌های مهیج و جالب است که ناخودآگاه شما را به سمت خود جذب می‌کند؛ از سافاری شهر کوش آداسی گرفته تا غواصی در آب‌های دریای اژه!

 

بهترین مکانهای دیدنی ترکیه در پاییز

 

استانبول

بی‌شک با شنیدن نام کشور ترکیه، اولین شهری که ناخودآگاه به ذهنتان خطور می‌کند، استانبول است.

 

نام باستانی استانبول، همان قسطنتنیه است که قدمت آن به حدود 2500 سال پیش باز می‌گردد و این موضوع نشان می‌دهد که پر از ماجراهای تاریخی عجیب و غریب است.

استانبول شهری آسیایی_اروپایی است؛ به این معنی که بخشی از آن در قاره‌ی آسیا و بخش دیگر آن در قاره‌ی اروپا قرار دارد که این دو قاره توسط یک پل به یکدیگر وصل می‌شوند.

استانبول شهر مورد علاقه‌ی اغلب مسافرانی است که به ترکیه سفر می‌کنند و از این حیث در میان گردشگران جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی از شهرهای باستانی ترکیه است که حدود چند ساعت با استانبول فاصله دارد.

این روزها بیش از پیش شاهد تصاویر فوق‌العاده‌ی آن در شبکه های اجتماعی هستیم و این نشان می‌دهد که این شهر مورد توجه بسیاری از توریست‌های فعال در مدیا واقع شده است.

بر اساس گفته‌ی مورخان، کاپادوکیا یکی از مهم‌ترین اماکن زندگی مسیحیان در دوران امپراطوری روم بوده است.

 

این شهر قصه‌ای نهفته دارد که آن را برای همگان بسیار شگف‌انگیز کرده است.

سال‌ها پیش فوران آتش‌فشانی، این شهر را با لایه‌ای از خاکستر پوشاند. به مرور زمان که این مواد مذاب سرد شدند، اشکال مخروطی و متفاوتی را پدید آوردند که در نهایت موجب ایجاد چشم‌اندازی منحصر به فرد شد.

 

پس از گذشت چند سال از این اتفاق، ساکنان این سرزمین خانه‌ها و یا کلیساهای خود را در این مناطق بنا کردند. علاوه بر همه‌ی این‌ها، عبادتگاه‌هایی در این شهر کشف شد که در اعماق زمین قرار دارند و گویی قدمت چندین ساله دارند.

 

جاهای دیدنی ترکیه در پاییز

 

فتحیه

یک شهر بندری با آب و هوای مدیترانه‌ای که در میان گردشگران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

فتحیه علاوه بر تفریحات آبی و جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی متعددی نیز دارد که پکیج کاملی را در خود برای توریست‌ها و گردشگران گردآوری کرده است. یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات در فتحیه، سافاری با جیپ است. علاوه بر این، موج‌سواری در ساحل پاتارا هم طرفداران جدی خود را دارد و جزو تفریحاتی است که نمی‌توان از هیجان آن چشم‌پوشی کرد.

 

قونیه

شهری با پیشینه‌‌ی تاریخی عجیب که قدمت آن به بیش از 7000 سال می‌رسد.

چرا می‌گویم عجیب؟ از آن جهت که بر اساس برخی داستان‌های اساطیری، قونیه تنها شهری بوده که پرسیوس (از نیای پارس‌ها و خدای یونان)، برای حفظ آن به جنگ با اژدها رفت.

 

هم‌چنین به دلیل اینکه آرامگاه مولانا در این شهر است، قونیه هر سال میزبان بازدیدکنندگان ایرانی بی‌شماری است که به قصد بازدید از آرامگاه وی، به این شهر سفر می‌کنند.

 

ماردین

اگر به دنبال بازدید از یک شهر خاص در ترکیه هستید، ماردین باید حتماً در لیست مقاصد شما قرار گیرد.

ماردین با آن کوچه‌های قدیمی و پیچ در پیچ، صومعه‌هایی با پشتوانه‌ی تاریخی و بازار مخصوصش، حس و حال برهه‌ای دیگری از زمان را در شما زنده می‌کند و شما را به ایام قدیم می‌برد. مردم این شهر به زبان کردی با یکدیگر تعامل دارند و این شهر یکی از مناطق کرد نشین ترکیه است.

 

جالب است بدانید که در این شهر هیچ وسیله‌‌ی نقلیه‌ای وجو ندارد؛ پس لازمه‌ی انتخاب این شهر به عنوان مقصد، نیاز است که در وهله‌ی اول با پیاده‌روی میانه‌ی خوبی داشته باشید.

 

بوزکادا

سومین جزیره‌ی بزرگ ترکیه، بوزکادا است که به نگین دریای اژه معروف است.

این جزیره هم مانند بسیاری از شهرها و جزایر دیگر ترکیه، دارای اماکن تاریخی بسیاری است که به احتمال زیاد مربوط به دوران حکومت ترکان سلجوقی است. زمانی که وارد این جزیره می‌شوید، فراوانی کافه‌ها و رستوران‌های سنتی این جزیره توجهتان را جلب می‌کند که در کنار فضای مدیترانه‌ای جزیره، تصویر بی‌نظیری را خلق می‌کند.

 

بهترین مکانهای گردشگری ترکیه در پاییز

 

ترابزون

از دیگر شهرهای ساحلی ترکیه، ترابزون است که در گذشته از اهمیت بسیار بالای تجاری میان ایران و قفقاز (ترکیه‌ی کنونی) برخوردار بوده است.

این شهر هم مانند سایر مکان‌هایی که به آن‌ها اشاره شده، دارای اماکن تفریحی و دیدنی مخصوص به خود است؛ از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 - پارک بوزتپه

 - قصر اتاتورک

 - صومعه ماسلا؛ غاری در دل کوه

 - دریاچه‌ی اوزون گل

 - قلعه‌ی ترابزون

 - موزه‌ی ایاصوفیا؛ موزه‌ای مرتبط با دوره‌ی امپراطوری بیزانس در سال 532 میلادی

 

آرتوین

یکی از شهرهای بسیار قدیمی ترکیه که تا حدود سال 1900 میلادی، بین دولت روسیه و حکومت عثمانی، بر سر مالکیت آن دعوا و درگیری بود.

 

یکی از جذاب‌ترین مناطق تفریحی این شهر، پارک ملی دره هاتیلا است که رودهایی که از کوهستان‌های این منطقه سرازیر می‌شوند، به زیبایی هر چه بیشتر این منطقه افزده‌اند.

 

مرسین

مرسین با وجود اینکه یکی دیگر از شهرهای بسیار قدیمی ترکیه است، اما شهرت چندانی ندارد و معمولاً بیشتر افرادی که قصد سفر به قبرس را دارند، به این شهر سفر می‌کنند تا از طریق آن به قبرس برسند. با وجود شهرت و محبوبیت بسیار کمتر این شهر در میان تمام شهرهای ذکر شده‌ی دیگر، مرسین دارای جاذبه‌های بسیاری است که ارزش بازدید بالایی دارند.

برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:

 - کلیسای سنت آنتونی

 - موزه‌ی ارتش

 - موزه‌ی شهری

 - ساحل سولی

 - موزه‌ی باستان‌شناسی

 - پارک ملی کویولوک

 - قلعه‌ی هبیلی

 - مسجد اولو

 

به طور کلی بهترین مقاصد پاییزی ترکیه تنها در همین چند مورد خلاصه نمی‌شود؛ چنانچه قصد دارید در پاییز به ترکیه سفر کنید، می‌توانید از یک آژانس مسافرتی معتبر که در راستای برگزاری تورهای مختلف، فعالیت می‌کند نیز کمک بگیرید و با اطمینان خاطر بیشتری مقصدتان را انتخاب کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024