گیاهان مهاجمی که کاشت آن‌ها غیرقانونی است



گیاهان مهاجم،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
گونه‌های گیاهی مهاجم کابوس باغبان‌ها هستند. این گیاهان حتی می‌توانند به خانه‌ها آسیب‌های ساختاری وارد کنند و به طبیعت اطراف صدمه بزنند. در اینجا با پنج گیاهی آشنا می‌شوید که نه تنها مهاجم هستند بلکه کاشت آن‌ها در انگلستان غیرقانونی اعلام شده است.

به گزارش فرادید، گیاه مهاجم گیاهی است که در جایی که باغبان نمی‌خواهد رشد می‌کند و این کار را طوری انجام می‌دهد که کنترل آن سخت می‌شود. گیاه مهاجم لزوماً علف هرز نیست و گیاهان مهاجم همیشه گونه‌های زشت نیستند.

 

این گیاهان در باغ‌ها و نهالستان‌های محلی این پتانسیل را دارند که مناطق وسیعی را اشغال کنند و موجب خفگی سایر گیاهان شوند. در انگلستان برای جلوگیری از خرید یا پرورش این گیاهان غیرقانونی در باغ‌ها، چند نمونه از مهاجم‌ترین آن‌ها را معرفی کرده‌اند و اعلام شده که کاشت یا زمینه‌سازی رشد یک گونه‌ی مهاجم غیربومی تا ۵۰۰۰ پوند جریمه یا دو سال حبس دارد. 

 

در اینجا بدترین گیاهان مهاجم را فهرست کرده‌ایم:

 

1. گره ژاپنی

گیاهان مهاجم،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

گره ژاپنی در انگلستان ابتدا به عنوان یک گیاه تزئینی شناخته می‌شد، چون گل‌های سفید و زیبای آن در فصل بهار و تابستان گرم شکوفا می‌شوند، اما این گیاه بسیار تهاجمی است. به رغم این واقعیت که این گیاه فقط از طریق ریشه می‌تواند پخش شود چون بذر تولید نمی‌کند، سیستم ریشه‌ی آن قوی و سریع رشد می‌کند. 

 

کندن این گیاه تهاجمی کار سختی است. بسیاری از مردم سعی می‌کنند آن را با کندن ریشه و خاک از زمین بیرون بیاورند، اما اگر حتی قسمت کوچکی از ریشه در خاک باقی بماند، می‌تواند گیاه کاملاً جدیدی تولید کند. 

 

به گفته‌ی کارشناسان: «بهترین راه برای ریشه‌کنی، اسپری شیمیایی یا بسته به ارزش دارایی، حفاری است. البته، این روش بسیار گران است و به همین دلیل بسیاری از طرق قانونی برای ریشه‌کنی آن درخواست اقدام دولتی می‌کنند.» 

 

2. علف‌خوک 

گیاهان مهاجم،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

علف‌خوک شبیه جعفری گاوی که بیش از حد رشد کرده باشد به نظر می‌رسد و قد آن به ۳ متر می‌رسد. این گیاه از طریق بذرهایش منتشر می‌شود که پرندگان و حیوانات دیگر یا آبراه‌ها عامل این کار هستند. 

 

گرچه کنترل این گیاه مهاجم به اندازه گره ژاپنی دشوار نیست، اما جلوگیری از گسترش آن به توجه زیادی نیاز دارد. 

 

گیاهان مهاجم،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

مانند گره ژاپنی، رشد این علف‌های هرز در انگلستان در ملک‌های مجاور غیرقانونی است، به این معنا که اگر این گیاه مهاجم سر از ملک شما درآورد، می‌توانید شکایت کنید!

 

3. بالسان هیمالیا 

گیاهان مهاجم،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

از آنجا که بالسان هیمالیا به باغ‌ها حمله می‌کند ریشه‌کنی آن کار بسیار سختی است. این گیاه مهاجم به سرعت رشد کرده و گسترش می‌یابد و تمام گیاهان سر راهش را خفه می‌کند.

 

این گیاه مزین به گل‌های صورتی زیباست و به همین دلیل معمولاً توسط افرادی که بذرهای آن را برای کاشت به دوستانشان می‌دهند منتشر می‌شود. 

 

4. رودودندرون پونتیکوم 

گیاهان مهاجم،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

هر یک از این گیاهان می‌تواند سالانه یک میلیون یا بیشتر بذر ریز تولید کند که در باد پخش می‌شوند و از بین بردن آن‌ها با کندن زمین یا استفاده از علف‌کش‌ها بسیار دشوار است. برخی از گونه‌های رودودندرون می‌توانند قرن‌ها زنده بمانند. کاشت یا رشد این گیاه در بریتانیا غیرقانونی است. 

 

گیاهان مهاجم،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

کارشناسان توضیح دادند بوته این گیاه به دلیل رشد سریع که باعث آسیب رساندن به سایر گیاهان می‌شود به عنوان یک گیاه تهاجمی طبقه‌بندی شده است. 

 

بوته‌های بزرگ این گیاه جلوی رسیدن نور خورشید به گیاهان زیرین را می‌گیرند و بیشتر گیاهان و درختان وحشی دیگر را خفه می‌کنند و تنها گیاهانی باقی می‌مانند که می‌توانند بالای این گیاه رشد کنند. 

 

5. سیر سه گوشه 

گیاهان مهاجم،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

این گیاه تهاجمی محسوب می‌شود چون گل‌های سفید آویزان آن دارای دانه‌های بزرگی است که برای مورچه‌ها جذاب است. مورچه‌ها عامل توزیع بذر این گیاه هستند، بنابراین این گیاه به راحتی در طبیعت رشد می‌کند. این گیاه مناطق بسیار متراکمی شکل می‌دهد که می‌تواند با گل‌های بهاری دیگر مانند پامچال و بنفشه رقابت کند. 

 

این گیاه بیشتر در جنوب و غرب بریتانیا شایع است، اما در حال گسترش یافتن به سمت شمال است.

 

گیاهان مهاجم،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------